۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۵۷
کد خبر: 83217925
T T
۰ نفر
استاندار گيلان: براي محروميت‌زدايي، نيازمند همدلي هستيم

رشت - ايرنا - استاندار گيلان با اشاره به اينكه براي محروميت زدايي در حوزه كسب و كار نيازمند همدلي بخش‌هاي مختلف هستيم گفت: باتوجه به ظرفيت‌هاي طبيعي بسيار در گيلان مي‌توانيم با رونق اشتغال، معضل بيكاري را كاهش دهيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا مصطفي سالاري روز پنجشنبه در مراسم آغاز عمليات اجرايي دو هزار و 400 پروژه محروميت زدايي سپاه استان با قدرداني از تلاش‌هاي صورت گرفته در عرصه محروميت زدايي گفت: براي رقم زدن زندگي خوب براي مردم بايد نيازهاي مسكن، خدمات زيرساختي و روبنايي، مسائل اقتصادي و اشتغال را فراهم كنيم.
نماينده عالي دولت در گيلان با اشاره به اينكه استان در حوزه احداث مسكن مددجويان پرچمدار و پيشگام شد، افزود: با همكاري سازمان برنامه و بودجه، مجموعه قرارگاه محروميت زدايي سپاه، كميته امداد و بنياد مسكن پروژه هاي خوبي در اين حوزه به بهره‌برداري رسيد و نيز در حال احداث است كه شاهد پيشرفت آن‌ها هستيم.
وي به لزوم ارائه خدمات آب، برق، گاز، تلفن و مراكز بهداشتي، درماني و آموزشي در سطح مناطق محروم اشاره و خاطرنشان كرد: بخش مسكن و خدمات زيربنايي و روبنايي در شهرها و به ويژه روستاها كارنامه قابل قبولي دارد.
استاندار گيلان اظهار داشت: در شغل، كسب و كار و درآمد مردم كارهاي بسياري انجام شده اما نواقصي هم وجود دارد.
وي با بيان اينكه نگاه يكسان به تمام استان‌ها از حيث اجراي طرح‌ها مي‌تواند يكي از مشكلات اساسي در حوزه كسب و كار باشد گفت: باتوجه به فضايي كه در مسير رفع مشكل اشتغال با استفاده از ظرفيت‌هاي مختلف وجود دارد مي‌توانيم بيكاري را در گيلان به شكل قابل توجهي كاهش دهيم.
سالاري به وجود ظرفيت‌هاي مختلف در حوزه‌هاي گردشگري، صنايع سلولزي، سواحل، مرزهاي زميني و دريايي گيلان اشاره كرد و گفت: بايد براساس وجود چنين فرصت‌هاي طبيعي و موهبت‌هاي الهي كه در گيلان بسيار است براي اشتغالزايي و رونق كسب و كار مردم برنامه‌ريزي كنيم.
وي با اشاره به اينكه در حوزه كشاورزي كارهاي انجام نشده بسيار داريم اظهار داشت: در برخي حوزه‌هاي كشاورزي نوع كشت و ميزان بهره‌برداري ما نسبت به 50 تا 100 سال گذشته تفاوت چنداني نداشته كه يك نقص محسوب مي‌شود.
نماينده عالي دولت در گيلان با اشاره به اينكه عليرغم پيشرفت علوم مختلف، شاهد ارتقاء كميت محصولات كشاورزي نبوديم گفت: در فرآوري و بسته بندي محصولات اقداماتي شروع شده اما جاي كار بسيار دارد.
وي به ورود حجم بالاي مسافر به گيلان در ايام مختلف اشاره كرد و افزود: بايد تلاش كنيم از ورود مسافران با ارائه خدمات مطلوب اقامتي، تفريحي و غذايي شغل و درآمد ايجاد كنيم.
استاندار گيلان با بيان اينكه بايد از مزيت‌هاي ساحلي و مرزي بودن استان براي افزايش منافع كسب و كار مردم بهره ببريم گفت: در تمامي سطوح خدمت‌رساني به مردم نيازمند همدلي و همراهي بخش‌هاي مختلف اجرايي، قضايي، نظارتي و امنيتي هستيم.
وي استفاده از ظرفيت آب بندان‌ها، احداث شناگاه‌ها، واحدهاي‌هاي بوم گردي و اجراي طرح گيل پارك را گام‌هاي موثري در جهت ايجاد شغل و رونق كسب و كار براي مردم دانست و خاطرنشان كرد: گام نهادن در اين مسير كه باعث افزايش درآمد مردم مي‌شود نيز به نوعي محروميت‌زدايي محسوب مي‌شود.
سالاري بر ضرورت توسعه آموزش در ميان مردم به ويژه در حوزه گردشگري براي ترغيب و ترويج فعاليت آنان تأكيد و تصريح كرد: روستاييان ما بايد تلاش كنند ضمن افزايش ميزان حضور خود در ارائه خدمات مورد نياز و اشتغالزايي به حفظ فرهنگ بومي و محلي گيلان كمك كنند.
وي با اشاره به اينكه در استان گيلان بدون منابع دولتي مي‌توانيم شغل‌ را در محل زندگي روستاييان ايجاد كنيم گفت: با اين اقدام از مهاجرت روستاييان به شهر و آسيب‌هاي اجتماعي مختلف براي آنان جلوگيري مي‌شود.
7296/2007

سرخط اخبار استان‌ها