۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۴
کد خبر: 83121011
T T
۰ نفر
نيروي دريايي تاثير بسزايي در اقتصاد دريامحور دارد

انزلي-ايرنا-فرمانده ناوگان شمال نيروي دريايي ارتش گفت: پس از دوران جنگ تحميلي نيروي دريايي همواره با تامين امنيت و بازنگه داشتن مسير هاي مواصلاتي آبهاي بين المللي بر اقتصاد دريامحور تاثير بسزايي داشته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ناخدا يكم عرشه و ستاد عبدالوهاب طاهري صبح دوشنبه در صبحگاه مشترك يگان هاي نظامي در ناوگان شمال اظهار داشت: هفتم آذر به عنوان روز نيروي دريايي و بر اساس نظر امام راحل(ره)نامگذاري شده و اگر عملكرد ايثارگرانه يگان هاي دريايي در عمليات مرواريد سال 59 نبود جنگ تحميلي به شيوه ديگري رقم مي خورد .
وي با اشاره به تامين امنيت آبهاي داخلي و بين المللي توسط يگان هاي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي از زمان پايان جنگ تحميلي تا به حال افزود: پس از جنگ تحميلي نيروي دريايي تاثير بسزايي در روند تامين امنيت درياها بر عهده داشته و علاوه بر برقراري روابط سياسي و فرهنگي و اجتماعي با اعزام ناوگروه هاي مختلف به ساير كشورها، تا كنون هيچ خللي در اقتصاد دريامحور به وجود نيامد.
ناخدا يكم طاهري تجهيز يگان هاي شناور كلاس سينا و كلاس سهند و زير دريايي فاتح در دوران تحريم را نشان از اقتدار صنعتگران و متخصصان نيروي دريايي ارتش عنوان و خاطرنشان كرد: اقتدار دريايي و عظمت توانمندي و قدرت ايران اسلامي تنها با گوش به حرف بودن به ولايت فقيه حاصل مي شود .
فرمانده ناوگان شمال نيروي دريايي ارتش با بيان اينكه نيروي دريايي از دانش متخصصان و نخبگان دانشگاهي و از تجارب علمي و صنايع داخلي بهره مي گيرد تاكيد كرد: عرصه دريا ، همواره عرصه دانش است و در تمام دنيا نيروي دريايي از دانشي فراتر از دانش روز برخوردار است.
ناخدا يكم طاهري افزود: وجود مجموعه اي از تجهيزات در يك يگان دريايي بر اساس اقتضاي كاري آن ها و استفاده از دانش موجود در كشور براي به روز كردن و ساخت و طراحي تجهيزات فراتر از دانش بيگانه از افتخارات نيروي دريايي ارتش است.
وي تاكيد كرد: دشمنان به دنبال ترويج ايران هراسي در منطقه هستند تا با طراحي اين توطئه شوم دست ما را از درياها كوتاه كند اما جمهوري اسلامي ايران با حضور مستمر و مقتدرانه در دريا و ايجاد تعاملات بين المللي با ساير كشورها، اين حربه دشمن را نابود كرده و اقتدارش را نشان داد.
در اين مراسم از خانواده هاي شهداي نيروي دريايي و كاركنان نمونه ناوگان شمال تجليل شد و يگان هاي حاضر درميدان از مقابل جايگاه رژه رفتند.
ستاد ناوگان شمال نيروي دريايي ارتش و منطقه چهارم دريايي در بندرانزلي واقع است.
7471 /6030

سرخط اخبار استان‌ها