۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۵۴
کد خبر: 83106569
T T
۰ نفر

عامل كشتار گرازهاي وحشي در رشت، محكوم شد

۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۵۴
کد خبر: 83106569
عامل كشتار گرازهاي وحشي در رشت، محكوم شد

رشت - ايرنا - عامل كشتار 18 گراز وحشي در منطقه پيربازار رشت، توسط دادگاه بدوي اين شهرستان به سه سال حبس محكوم شد.

بر اساس گزارش روز سه شنبه روابط عمومي اداره كل محيط زيست گيلان به ايرنا، شخصي كه اقدام به كشتار بيرحمانه تعداد 18 راس گراز وحشي در منطقه پيربازار رشت كرده بود ، پس از دستگيري و معرفي به دادسراي عمومي و انقلاب رشت، با راي رئيس شعبه 108 دادگاه محكوم شد.
بنا به اظهار اصغر خودكار رئيس اداره حفاظت محيط زيست رشت؛ اين فرد كه در محدوده روستاي پيربازار داراي اراضي كشاورزي و شاليزار است، براي جلوگيري از ورود جانوران وحشي گراز به محدوده اراضي كشاورزي ، با كار گذاشتن سيم برق لخت و استفاده از يك دستگاه موتور برق ، نسبت به كشتار دسته جمعي گرازهاي وحشي اقدام مي كرد كه پس از شناسايي و دستگيري و تهيه مستندات گرازهاي تلف شده و ارائه به مرجع قضايي، در دادگاه بدوي به سه سال حبس محكوم شد.
بر اساس گزارش ديگري از روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست گيلان به ايرنا، در پي انتشار تصاوير حيوان آزاري كه در آن شخصي بوسيله خودروي خود اقدام به بستن يك قلاده سگ و كشيدن آن در جاده كرده بود، اداره محيط زيست شهرستان شفت اقدام به تشكيل پرونده حقوقي عليه او كرد.
به به اظهار زماني رئيس اداره محيط زيست با هر گونه خشونت عليه حيوانات و حيوان آزاري برخورد مي شود چراكه حيوان آزاري در فرهنگ ايراني و اسلامي به هر شكل مذموم است.
وي از شهروندان بويژه علاقمندان به محيط زيست خواست در صورت مشاهده هرگونه حيوان آزاري، مراتب را به اداره محيط زيست شهرستان اطلاع دهند.
شهرستان شفت با دو بخش مركزي و احمدسرگوراب در 25 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع است.
7296/2007/

سرخط اخبار استان‌ها