۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۸
کد خبر: 82757438
T T
۰ نفر
استاندار گيلان: از انتقاد دانشجويان ناراحت نمي شوم/نقد، كمك به اداره بهتر جامعه است

رشت - ايرنا - استاندار گيلان با اشاره به اهميت نقش دانشجويان گفت: از نقد دانشجو هيچگاه ناراحت و دلگير نمي شوم چراكه نقد آنان، كمك براي اداره بهتر جامعه است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مصطفي سالاري روز شنبه در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در تالار حكمت دانشگاه گيلان در رشت افزود: دانشجويان براي اداره جامعه در آينده، بايستي در همه مسائل ورود كرده و نقد داشته باشند و در برخي موارد، سليقه دانشجو با سليقه هاي ما همخواني ندارد كه اين، به معني آن نيست كه سليقه ما بهتر از اين قشر است.
وي با تاكيد بر اينكه همه از جمله تشكل ها بايستي به سليقه هاي يكديگر احترام بگذارند، گفت: سليقه هاي ما الزاماً قانون نيست و نبايد آن را به ديگران اجبار كنيم.
سالاري با اشاره به اينكه امروز دانشجويان كشور متولدين بعد از پيروزي انقلاب بوده و در فضاي انقلابي رشد كرده اند، خاطرنشان كرد: از اين حيث، خطي بين دانشجويان، تشكل ها و فعالان قائل نيستم؛ امروز همه دغدغه انقلاب، كشور و استان را دارند.
وي با اشاره به تشكيل كميته 48 گانه در استانداري گفت: از دانشگاه ها درخواست كرده ايم كه در اين كميته ها عضو ثابت شوند و نظر بدهند و از انجمن هاي دانشجويي نيز دعوت مي كنم كه در اين كميته ها نظرشان را بيان كنند.
استاندار گيلان دانشجويان را ثروت اصلي دانشگاه ها دانست و اظهار كرد: امروز آنچه كه فاصله كشورها را از هم نشان مي دهد، ديگر نفت و گاز نيست بلكه فكر انسان هاست.

* بدون تعارف با فساد اداري برخورد مي كنم
سالاري در ادامه سخنانش در مراسم بزرگداشت روز دانشجو، با بيان اينكه در برخورد با فساد بايستي منطقي باشيم، افزود: بدون تعارف با حداكثر اختيارات با فساد اداري برخورد مي كنم.
وي با بيان اينكه نارسايي ها بايستي منتقل و با صداي بلند گفته شود، اظهار كرد: اين كار مهمترين راه مبارزه با فساد است اما اگر اين مهم را ابزار و عامل اقتدار خودمان كنيم، حتما به نتيجه نمي رسيم.
استاندار گيلان خاطرنشان كرد: بناي كار ما بر خرد جمعي است، زيرا براي تصميم گيري در زمينه هاي مختلف از جمله كشاورزي، كارمندي، دانشجويي و ... بايستي حرف هاي افراد در اين حوزه ها را بشنويم.
وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه موضوع اشتغال بحث اين دولت و آن دولت نيست، گفت: اشتغال بحث امروز و دغدغه اصلي كشور است كه اگر حل نشود، به كشور به طور كلي آسيب مي رسد.
سالاري با اشاره به اينكه موضوع مهم اشتغال به همه نهادها، مردم، نسل هاي جوان مربوط بوده و بخشي مربوط به حمايت دولت است، افزود: اينكه همه كارمند دولت شوند، شدني نيست؛ دولت را يك زماني سنگين كرده ايم، دستگاهي كه سه برابر نياز كارمند دارد، قطعاً با كاهش كارايي مواجه است.
به گفته استاندار گيلان، اگر مي خواهيم فضاي اشتغال اصلاح شود، بايستي فضاي كسب و كار را درست كنيم و با توجه به پتانسيل هاي استان در بخش هاي كشاورزي، گردشگري، استفاده از دريا، صنعت چوب و ... در بحث اشتغال حتماً برنامه ريزي هايي را انجام مي دهيم.
در مراسم روز دانشجو در تالار حكمت دانشگاه گيلان هريك از نمايندگان دانشجويي تشكل هاي اسلامي، شوراي صنفي، انجمن هاي علمي و كانون هاي فرهنگي - هنري و بسيج دانشجويي به بيان مشكلات و مطالبات خود پرداختند.
خبرنگار: شادي خورشيدي سدهي ** انتشاردهنده:كبيري
7286/2007

سرخط اخبار استان‌ها