۷ آذر ۱۳۹۵، ۲۲:۵۰
کد خبر: 82325238
T T
۰ نفر
استاندار: استان يزد نمونه اي از الگوي اقتصاد مقاومتي در كشور است

يزد– ايرنا– استاندار يزد گفت: اقتصاد اين استان به عنوان الگوي اقتصاد مقاومتي در كشور شناخته مي شود و مديران بايد در زمينه معرفي ظرفيت ها و اقدامات پياده شدن در حوزه اقتصادي در استان تلاش مضاعف كنند.

به گزارش ايرنا، سيدمحمد ميرمحمدي يكشنبه شب در پانزدهمين ستاد راهبري اقتصاد مقاومتي استان يزد با گراميداشت هفته بسيج و تسليت رحلت پيامبر (ص) و شهادت امام حسن(ع) اظهار كرد: اگرچه استان يزد رتبه چهارم را در حوزه اقتصاد مقاومتي در كشور داراست اما بايد تلاش شود تا وضعيت استان با توجه به ظرفيت هاي موجود بهبود يابد.
وي افزود: مديران مي توانند با ارائه اطلاعات دقيق و معرفي ابعاد اقتصادي استان، به افزايش امتياز يزد در بخش اقتصاد مقاومتي كمك كنند.
استاندار يزد درباره اهميت فعاليت هاي بخش هاي مختلف براي مديريت مصرف آب بويژه آب شرب نيز گفت: پيگيري موضوع فاضلاب پنج شهرستان استان از جمله اردكان و ميبد، تغيير كشت از سنتي به گلخانه اي و كاهش مصرف تا آب حدود يك دهم، مديريت هدررفت آب و نصب كنتورهاي هوشمند از عمده ترين برنامه هاي استان در اين بخش است.
ميرمحمدي با بيان اينكه قطره اي از آب انتقالي به استان در بخش كشاورزي استفاده نمي شود، تاكيد كرد: آب شرب يك ضرورت حياتي و مورد تاكيد همه است و بايد صرفه جويي در آن جدي گرفته شود.
وي درباره واگذاري طرح هاي نيمه تمام استان به بخش خصوصي نيز تصريح كرد: بايد با انتشار اطلاعات كامل طرح ها در رسانه ها و لحاظ كردن منافع بخش خصوصي زمينه ايجاد اشتغال و توليد بيشتر را در استان فراهم كنند.
رئيس ستاد اقتصاد مقاومتي استان يزد در ادامه با اشاره به گزارش مديرعامل تعاوني پيشگامان كوير يزد نيز گفت: رشد سرمايه يك مجموعه تعاوني از 200 ميليون ريال به 150 هزار ميليارد ريال و ايجاد 30 شركت با نگاه اقتصاد مقاومتي و با تمركز بر مسائل دانش بنيان بيانگر توفيق اين تعاوني و ظرفيت بالاي اين بخش در كشور است.
ميرمحمدي افزود: طرح نصب سيستم انرژي خورشيدي در خانه ها از سوي اين شركت تعاوني و طرح بندر خشك آن مي تواند زيرساخت هاي خوبي براي اقتصاد مقاومتي و نيز توسعه استان يزد فراهم كند.
ارائه گزارش پيشرفت فيزيكي طرح‌ها و پروژه‌هاي استان از سوي دستگاه‌هاي اجرايي همچنين برخي فعالان بخش خصوصي از جمله دستور كار تشكيل اين نشست از ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي بود.
در اين نشست علاوه بر ارائه گزارش از طرح هاي در دست پيگيري حوزه اقتصاد مقاومتي، شاخص‌هاي ارزيابي و رتبه‌بندي استان در حوزه اقتصاد مقاومتي از جمله پرداخت تسهيلات طرح رونق توليد بر اساس سامانه‌ بهين‌ياب نيز بررسي شد.
دبير ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان يزد در اين خصوص با بيان اينكه رتبه استان در حوزه فعاليت‌هاي مرتبط با ستاد اقتصاد مقاومتي در سطح كشور چهارم اعلام شده، اظهار كرد: براساس شاخص‌هايي كه از سوي ستاد كل راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي در سطح كشور براي استان‌ها در نظر گرفته شده اين استان از 500 امتياز توانسته 207 امتياز كسب كند كه استان هرمزگان بالاترين نمره را با 219 امتياز كسب كرده است.
حميدرضا نصيري‌زاده با تاكيد بر فعال و منسجم تر شدن كارگروه هاي 9گانه زيرمجموعه ستاد اقتصاد مقاومتي استان اضافه كرد: يزد در بخش واگذاري طرح هاي نيمه تمام به بخش خصوصي با واگذاري تنها پنج طرح از 290 طرح استخراج شده در ميان استان هاي ضعيف قرار دارد كه اميدواريم بزودي در اين بخش نيز ارتقا يابيم.
در ادامه اين جلسه دو طرح سردخانه بندر خشك و نيز كارخانه توليد كاغذ از سنگ نيز در ميان طرح هاي اقتصاد مقاومتي استان يزد مصوب شد.
1968/ 6014/ خبرنگار : محمودرضا رحماني ** انتشار: كاظم شاملو*
@irnayazdd

سرخط اخبار استان‌ها