۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۲۸
کد خبر: 82302010
T T
۰ نفر

متفكر بزرگ مصري: پيروزي ترامپ يك فاجعه است

۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۲۸
کد خبر: 82302010
متفكر بزرگ مصري: پيروزي ترامپ يك فاجعه است

تهران-ايرنا- محمد عماره متفكر بزرگ مصري روز چهارشنبه ضمن آنكه پيروزي دونالد ترامپ در انتخابات رياست جمهوري آمريكا را يك «فاجعه» خواند، نسبت به تشديد درگيري ها ميان غرب وجهان اسلام هشدار داد.

محمد عماره متفكر و فيلسوف بزرگ مصري در گفتگوي ويژه با روزنامه راي اليوم، پيروزي ترامپ در انتخابات رياست جمهوري آمريكا را فاجعه اي خواند كه مي تواند درگيري هاي شديدي ميان تمدن غرب و ساير تمدن هاي جهان به ويژه تمدن اسلامي به وجود آورد.
وي افزود: كشورها و ملت هاي اسلامي بايد نسبت به گسترش راست افراطي در آمريكا و اروپا هوشيار باشند و پس از شكست همه ايدئولوژي هاي غربي از نازيسم و فاشيسم گرفته تا كمونيسم و در نهايت سرمايه داري، يك آلترناتيو اسلامي (جايگزين) ارائه دهند.
عماره با بيان اينكه ترويج پديده «اسلام هراسي» در غرب واكنشي است به گسترش اسلام در جوامع غربي، تاكيد كرد كه آينده به لحاظ تاريخي، ديني و ارزشي متعلق به اسلام است.
اين عضو هيات علماي ارشد الازهر گفت: تشديد گرايش هاي راست افراطي كه روز به روز در جوامع اروپا و آمريكا در حال گسترش است، اين خطر را بيشتر مي كند.
وي با ابراز شگفتي از پيروزي ترامپ در انتخابات، گفت: انتخاب ترامپ از سوي آمريكايي ها نشانه نژاد پرستي و دشمني آنان با اسلام است.
عماره در پايان تاكيد كرد كه روي كار آمدن يك راستگراي افراطي نژاد پرست در آمريكا ممكن است اين كشور را به پايان خود نزديك كند.
اين در حالي است كه مقام هاي برخي كشورهاي عرب نسبت به پيروزي دونالد ترامپ در انتخابات رياست جمهوري آمريكا، واكنش مثبتي نشان دادند، در حالي كه تا پيش از راي گيري در اين كشور نسبت به انتخاب وي ابراز نگراني مي كردند.
دونالد ترامپ نامزد جمهوريخواهان در انتخابات رياست جمهوري 2016 آمريكا امروز (چهارشنبه) با كسب 288 راي 'الكترال'، چهل و پنجمين رييس جمهوري اين كشور شد.
خاورم**9329**1908
مترجم: ندا بهبودي* انتشار دهنده : افشار دارابي

سرخط اخبار جهان