۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶:۴۳
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85479769
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سنگال پایگاه‌های نظامی فرانسه را تعطیل می کند

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶:۴۳
کد خبر: 85479769
سنگال پایگاه‌های نظامی فرانسه را تعطیل می کند

تهران- ایرنا- «عثمان سونکو» نخست وزیر سنگال از حضور نظامی فرانسه در این کشور آفریقایی انتقاد کرد و خواستار برچیده شدن پایگاه‌های نظامی آن کشور شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، سونکو پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترکی با حضور «ژان لوک ملنشون» سیاستمدار چپگرای فرانسوی گفت: بیش از ۶۰ سال از استقلال ما سپری شده است. سوال من این است که چرا ارتش فرانسه هنوز از چندین پایگاه نظامی در کشور ما بهره می‌برد.

وی افزود: کشورهای زیادی وعده امضای توافقنامه‌های دفاعی با ما را داده‌اند. اما این نمی‌تواند اشغال یک سوم از منطقه داکار توسط نیروهای خارجی را توجیه کند.

به نوشته رویترز، حدود ۳۵۰ نیروی فرانسوی در سنگال حضور دارند و کشورهای همسایه همچون مالی، بورکینافاسو و نیجر نیروهای فرانسه را اخراج کرده‌اند.

در این میان، نیجر خواستار خروج نیروهای آمریکایی نیز شده است. از این روز، وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته دستور داد همه یک هزار نیروی رزمی این کشور در نیجر خارج شوند.

آمریکا در ماه آوریل اعلام کرد که برنامه‌ریزی برای «خروج منظم و مسئولانه» از نیجر را آغاز می‌کند اما مقام‌های آمریکایی همچنان به مذاکره با حاکمان نظامی نیجر برای ماندن برخی از نیروهای در این کشور آفریقایی ادامه دادند.

علی لامین زین در مصاحبه‌ای اختصاصی با واشنگتن‌پست که سه‌شنبه منتشر شد، اظهار کرد، روابط نظامی نیجر و آمریکایی پس از آن قطع شد که یک مقام آمریکایی در سفر به این کشور آفریقایی و مذاکره برای ما نظامیان ایالات متحده، زبان به تهدید گشود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha