۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۲
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85482372
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آفریقای جنوبی: پرونده شکایت علیه اسرائیل را در دیوان لاهه پیش می‌بریم

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی امروز (یکشنبه) در سخنانی از ادامه تلاش کشور خود برای پیشبرد شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از وبگاه عربی۲۱، «نالدی پاندور» وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در این باره اظهار داشت: ما به پیشبرد پرونده خود علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی گفت: حقیقت قتل عام صورت گرفته توسط اسرائیل برای همه جهان روشن است. آنچه در فلسطین رخ می‌دهد آپارتاید است. ما در تلاش برای فعال کردن کمیته سازمان ملل متحد علیه آپارتاید هستیم تا رفتار اسرائیل را بررسی کند.

وی اضافه کرد: ما خواستار اعمال شدن کنوانسیون نسل‌کشی درباره رفتار اسرائیل علیه فلسطینی‌ها هستیم.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی ادامه داد: ما در حال آماده شدن برای اضافه کردن مدارک لازم علیه اسرائیل در پرونده تشکیل شده در دیوان بین المللی دادگستری هستیم و همچنین منتظر تصمیم این دادگاه می مانیم.

پاندور در ادامه تاکید کرد: ما در تلاشیم تا از دانشگاه های کشورمان بخواهیم روابط خود را با موسسات اسرائیلی قطع و آنها را از نظر آکادمیک تحریم کنند.

به گزارش ایرنا، پیشتر آفریقای جنوبی شکایتی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نقض کنوانسیون نسل‌کشی به دیوان بین‌المللی دادگستری در شهر لاهه هلند ارایه کرده‌بود.

دیوان بین‌المللی دادگستری در ماه ژانویه طی حکمی به رژیم صهیونیستی دستور داده بود تا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از انجام نسل ‌کشی به عمل آورده و امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند. با این حال، دیوان از صدور دستور آتش‌بس خودداری کرده بود.

آراء دیوان بین‌المللی دادگستری به عنوان بازوی قضایی سازمان ملل از نظر قانونی لازم‌الاجرا است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha