۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۲۲:۱۹
کد خبر: 82158774
T T
۰ نفر
اقتصاد دانش بنيان ابزار كليدي در تحقق اقتصاد مقاومتي است

يزد - ايرنا - مديرعامل سازمان منطقه ويژه علم و فناوري يزد گفت: رسالت اصلي منطقه ويژه علم و فن آوري شتاب بخشيدن به توسعه هدفمند استان است و اقتصاد دانش بنيان ابزار كليدي در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي است.

به روز پنجشنبه روابط عمومي استانداري يزد، مهدي سالاري در كارگاه آموزشي مباني سياست گذاري علوم و فناوري استان افزود: براي تحقق اهداف منطقه ويژه علم و فناوري، اجماع در سياست گذاري در زمينه فناوري هاي جديد با دستگاه هاي اجرايي اين حوزه ضروري است.
وي ادامه داد: هدف از برگزاري اين كارگاه آموزشي سياست گذاري و ايجاد نظام هاي نوآوري منطقه اي با همفكري مديران ارشد بخش دولتي و خصوصي براي رسيدن به گفتمان يكسان و مناسب است.
اين مسئول تصريح كرد: در جامعه با باورهاي جديد رقابتي و نظام هاي نوين اقتصادي، اجتماعي و سياسي رو به رو هستيم و با توجه به اينكه منابع پايه در استان محدود است بايد مزيت رقابتي در رسيدن به ارزش افزوده و ثروت فعال شود.
دانشيار دانشگاه تربيت مدرس تهران نيز در اين كارگاه آموزشي با اشاره به پتانسيل‌هاي صنعتي، گردشگري، سلامت و ثروت هاي فرهنگي يزد گفت: شناسايي شاخص هاي كليدي و بررسي جايگاه يزد در شبكه ارزش آفرين ملي و بين المللي از ضرورت هاي مهم در رسيدن به توسعه چند جانبه است.
مصطفي كريميان اقبال افزود: مهم اين است كه در زمان محدوديت ها بتوانيم به موفقيت دست يابيم و ارزش آفريني در خلق توانمندي هاي جديد است.
در اين كارگاه آموزشي يك روزه مباحثي چون برنامه آموزشي سياستگذاري علم و فناوري، جايگاه رقابتي ايران در اقتصاد جهاني و جايگاه علم و فناوري در برنامه هاي توسعه ايران مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
7536/ 6014/

سرخط اخبار استان‌ها