۳ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۴۱
کد خبر: 81693485
T T
۰ نفر

پیشرفت 70 درصدی بهسازی جاده ترانزیتی خوی - رازی

۳ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۴۱
کد خبر: 81693485
پیشرفت 70 درصدی بهسازی جاده ترانزیتی خوی - رازی

ارومیه - ایرنا - مدیر راهداری اداره كل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: پروژه بهسازی، آسفالت و روكش 11 كیلومتر محور خوی - رازی با 70 درصد پیشرفت فیزیكی در حال اجراست.

ارسلان شكری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر پروژه لكه گیری و روكش آسفالت این محور با اعتبار 18 میلیارد ریالی انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینكه ایمن سازی این مسیر از مهمترین زیرساخت های لازم برای توسعه ترانزیت كالا و انتقال مسافر است، اضافه كرد: تعمیر ابنیه فنی پل دو دهنه شش متری با اعتبار هفت میلیارد و 900 میلیون ریالی از دیگر طرح های اجرایی در این محور به شمار می رود.

وی اظهار كرد: عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح در فاصله 33 كیومتری محور خوی - رازی نیز با 30 درصد پیشرفت فیزیكی در دست اجراست.

مدیر راهداری اداره كل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: عملیات احداث تقاطع غیر همسطح 35 كیلومتری این محور هم در آینده نزدیك شروع می شود.

پایانه مرزی رازی شهرستان خوی در 70 كیلومتری جنوب غرب این شهرستان واقع شده است كه این پایانه مرزی بعد از مرز بازرگان و سروی ارومیه سومین مرز رسمی ایران اسلامی با تركیه در آذربایجان غربی به شمار می رود.

پس از رسمی شدن مرز رازی، اقدامات زیرساختی لازم برای بهبود وضعیت این مرز در حوزه حمل و نقل كالا و مسافر با سرعت در حال اجراست.

مرز رازی نزدیكترین مرز ایران به شهر وان( بزرگترین شهر شرق تركیه) محسوب می شود.

6009/2093

سرخط اخبار استان‌ها