۱۶ آبان ۱۳۹۳، ۹:۳۵
کد خبر: 81376758
T T
۰ نفر

اساس قيام عاشورا، حفظ دين بود

۱۶ آبان ۱۳۹۳، ۹:۳۵
کد خبر: 81376758
اساس قيام عاشورا، حفظ دين بود

زنجان - ايرنا - معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور گفت: اصل و اساس قيام عاشوراي امام حسين(ع)، حفظ و حراست از دين مبين اسلام بود.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام احمد شرفخاني شامگاه پنجشنبه در همايش رهروان زينبي زنجان، يكي از نشانه هاي ايمان را داشتن غيرت دانست و افزود: غيرت حفظ و نگهداري از داشته هاي ارزشمند و يكي از مراحل سير و سلوك است.

وي هدف اصلي قيام امام حسين(ع) را اصلاح امت در جامعه اسلامي بيان كرد و گفت: در دهه 61 هجري قمري اين امت به انحراف كشيده شده بودند كه از طريق امر به معروف و نهي از منكر اصلاح شدند.

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور گفت: اباعبدالله الحسين(ع) براي حفظ دين اسلام از جان، مال و خانواده خود گذشتند چرا كه اساس، غيرت ديني است.

حجت الاسلام شرفخاني تاكيد كرد: زينب كبري(س) بعد از واقعه عاشورا اسلام را زنده نگهداشت چرا كه عاشق خدا، امام حسين و دين خدا بود و چون محبت داشت بايد دين اسلام حفظ مي شد.

وي با بيان اينكه اين بانوي صبر و استقامت خداشناس ناب و خالص و بنده مخلص خدا بود، ادامه داد: حضرت زينب رهروي را مي طلبد كه نماز را ترك نكند چرا كه اين بانوي بزرگ در سخت ترين لحظات خود نه تنها نماز واجب كه نماز شب را هم اقامه كرد.

حجت الاسلام شرفخاني، عفاف و حجاب زينب كبري(س) را الگوي بانوان امروز دانست و خاطرنشان كرد: هدف اصلي در همراهي با اين بانو، عدم جدايي با آرمان هاي ايشان است.

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور گفت: اسلام با حضور در عرصه هاي مختلف و فعاليت هاي اجتماعي زنان مخالف نيست امام اين مهم بايد با شرايطي و در راستاي حفظ اسلام، عفت و حجاب زنان باشد.

حجت الاسلام شرفخاني با تاكيد بر اينكه غيرت آن است كه انسان مانع توهين به اسلام شود، اظهاركرد: رهرو زينب كسي است كه اخلاق و منش زينب گونه داشته باشد.

همابش رهروان زينبي شامگاه پنجشنبه در مسجد زينبيه اعظم زنجان برگزار شد.

7325/596

سرخط اخبار استان‌ها