۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۳۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85479085
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

برداشت باقلا از زمین‌های کشاورزی طارم آغاز شد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۳۴
کد خبر: 85479085
برداشت باقلا از زمین‌های کشاورزی طارم آغاز شد

زنجان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی طارم گفت: برداشت ۱۱ هزار و ۵۵۰ تن محصول باقلا از زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

منوچهر یارمحمدی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:چهار هزار نفر در طارم، کار برداشت این محصول را آغاز کرده اند.

وی سطح زیرکشت این محصول را در سال زراعی جاری سه هزار و ۵۰۰ هکتار بیان کرد و اظهار داشت: از هر هکتار سطح زیرکشت باقلا بیش از سه تن محصول برداشت می شود.

یارمحمدی با بیان اینکه کار برداشت باقلا تا اوایل خرداد ادامه می یابد، ادامه داد: ارقام مختلف باقلا شامل محلی طارم و توده محلی سوریه در طارم کشت می‌شود همچنین نوعی رقم اصلاح شده از باقلا نیز در این شهرستان در حال تکثیر است تا در آینده کشت آن توسعه یابد.

وی با بیان اینکه بیش از سه هزار و ۱۰۰ بهره بردار در کشت این محصول مشغول هستند، یادآور شد: پنج درصد باقلای سبز برداشت شده از اراضی کشاورزی این شهرستان در بازارهای داخلی عرضه و ۹۵ درصد نیز به کشورهای خارجی صادر می شود.

یارمحمدی همچنین با اشاره به آغاز برداشت نخود سبز از اراضی کشاورزی شهرستان طارم گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۶ هزار تن نخود فرنگی از سطح زیر کشت ۷۵۰ هکتار از این محصول برداشت می شود.

وی افزود:‌ هم اکنون ۸۰۰ نفر بهره بردار طارمی نیز در کار کشت نخود فرنگی هستند که حدود ۱۲ تن از این محصول را برداشت خواهند کرد.

یارمحمدی گفت: ۴۰ درصد از محصول سبز نخود فرنگی به واحدهای فراوری ارسال و ۱۰ درصد به خارج از کشور صادر می‌شود و مابقی این محصول نیز در بازارهای داخلی به مصرف تازه خوری می رسد.

وی اظهار داشت: در سال زراعی گذشته ۱۰ هزار تن باقلا و هفت هزار تن نخود فرنگی از اراضی کشاورزی شهرستان طارم برداشت و ۶ هزار میلیارد ریال از این محل عاید بهره برداران شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha