۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۲۶
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85476213
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هوای زنجان ناسالم می‌شود

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۲۶
کد خبر: 85476213
هوای زنجان ناسالم می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: از بعدازظهر امروز /سه شنبه / با وزش باد نسبتا شدید تا شدید و وقوع گرد و غبار کیفیت هوا در مناطق مختلف استان کاهش می‌یابد و این وضعیت به خصوص برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود.

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه روز گذشته، بارشهای مطلوبی را در استان بر اثر فعالیت سامانه بارشی شاهد بودیم، افزود:‌ امروز نیز آسمان استان ابری است که به تدریج با وزش باد نسبتا شدید تا شدید همراه می‌شود.

وی با بیان اینکه از بعدازظهر امروز شاهد بارشهای پراکنده و رگباری در نواحی مختلف استان خواهیم بود، اظهار داشت:‌ در این راستا هشدار هواشناسی سطح زرد صادر شده که تا اواخر وقت امروز اعتبار دارد.

سلطانی به هم استانی ها توصیه کرد: طی این مدت در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تردد و توقف نکنند و در ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق حضور نیابند همچنین به دلیل وزش باد شدید در کنار ساختمانهای نیمه کاره و تاسیسات مرتفع تردد و توقف نداشته باشند.

وی تصریح کرد: گروه‌های حساس نیز از حضور در فضای باز و فعالیت‌های فیزیکی پرهیز کنند و در صورت ضرورت از ماسک مناسب استفاده نمایند.

سلطانی ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شرایط پایدار جوی به طور موقت در استان حاکم می شود و از روز جمعه سامانه بارشی ضعیفی وارد منطقه می شود که فعالیت خود را با بارشهای پراکنده آغاز می کند.

وی افزود: از صبح امروز به طور نسبی دمای اغلب نقاط استان کاهش یافت که این شرایط تا فردا ادامه دارد و از اواخر هفته دمای استان به طور نسبی افزایش می‌یابد.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان هفت و ۱۶ درجه، ابهر هفت و ۲۱ درجه، خرمدره ۹ و ۲۱ درجه، آب‌بر ۱۳ و ۲۳ درجه، قیدار هشت و ۱۵ درجه، سلطانیه هفت و ۱۷ درجه و ماهنشان هشت و ۲۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha