۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85474994
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

رودخانه‌های زنجان سیلابی می‌شود

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۴
کد خبر: 85474994
رودخانه‌های زنجان سیلابی می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها با تقویت سامانه بارشی فعال در مناطق مختلف استان پیش بینی می‌شود.

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان ابری و با بارش های پراکنده است که این شرایط از بعدازظهر با وزش باد نسبتا شدید همراه می شود.

وی یادآور شد:‌ بعدازظهر امروز بارش های رگباری و رعد و برق در اغلب مناطق استان افزایش می یابد و احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

سلطانی اظهار داشت:‌ فردا /سه شنبه/ فعالیت این سامانه با بارش های رگباری و پراکنده همراه می شود که بر همین اساس هشدار هواشناسی رنگ زرد صادر شده است.

وی به هم استانی ها توصیه کرد: بعد ازظهر امروز در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تردد و توقف نکنند و در ارتفاعات به دلیل وقوع رعد و برق حضور نیابند.

سلطانی گفت:‌ هم استانی ها به دلیل وزش باد شدید در کنار ساختمانهای نیمه کاره و تاسیسات مرتفع تردد و توقف نداشته باشند.

وی، وقوع گرد و غبار را پدیده دیگر جوی طی روزهای اخیر بیان کرد و افزود:‌ این وضعیت موجب کاهش کیفیت هوا می شود از این رو گروههای حساس از حضور در فضای باز پرهیز کرده و در صورت ضرورت از ماسک مناسب استفاده کنند.

سلطانی ادامه داد: صبح فردا دمای استان به طور نسبی کاهش می یابد و طی ۲ روز پیش رو هوای خنکی در استان حاکم می شود.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۵ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۲ و ۲۸ درجه، ابهر ۱۶ و ۳۰ درجه، خرمدره ۱۵ و ۲۹ درجه، آب‌بر ۲۰ و ۳۶ درجه، قیدار ۱۳ و ۲۵ درجه، سلطانیه ۱۲ و ۲۷ درجه و ماهنشان ۱۷ و ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha