۱۵ اسفند ۱۳۹۱، ۸:۲۴
کد خبر: 80570525
T T
۰ نفر
كميته امداد امام خميني(ره) آستارا در اشتغال زايي، پيشتاز گيلان است

آستارا - رييس كميته امداد امام خميني(ره) آستارا گفت: كميته امداد امام خميني(ره) اين شهرستان ، با جذب و اعطاي حداكثر وام هاي خوداشتغالي توانسته در سطح استان گيلان پيشتاز باشد.

'رحمت الله رجبی' روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته 25 میلیارد ریال وام خود اشتغالی به مددجویان تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینكه امسال 48 میلیارد ریال اعتبار برای خود اشتغالی مددجویان شهرستان آستارا اختصاص یافته، اضافه كرد: طی سال جاری، 52 درصد این اعتبار جذب و در نهایت برای 152 نفر از افراد تحت پوشش در بخش های مختلف شغل ایجاد شد.

وی كمك به نیازمندان و برطرف كردن مشكلات ناشی از فقر را در جامعه اسلامی ایران از اهداف عمده تشكیل كمیته امداد به فرمان امام خمینی(ره) ذكر و اظهار كرد: ماهانه به صورت میانگین 180 میلیون ریال از طریق صندوق صدقات در سطح شهرستان از سوی شهروندان خیر آستارایی برای مستمندان كمك می شود.

رجبی با اعلام رضایت از اجرای طرح اكرام ایتام با همكاری خیرین آستارا گفت: 207 كودك یتیم در شهرستان توسط 616 خیر مورد حمایت مادی و معنوی قرار گرفته اند كه به صورت میانگین ماهانه 120 میلیون ریال در راستای حمایت از فرزندان بی سرپرست كمك مالی می شود.

وی ادامه داد: با همكاری حامیان خیر شهرستان آستارا ، امسال در مجموع یك میلیارد و 143 میلیون ریال برای حمایت از فرزندان بی سرپرست و یتیم جمع آوری شده است.

رجبی با تقدیر از حسن اعتماد مردم نوع دوست و خیر شهرستان نسبت به كمیته امداد امام خمینی (ره) در جهت حمایت از نیازمندان و محرومان جامعه بیان كرد: با مشاركت كارشناسان و مشاوران روانشناس كمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا ، برای 150 خانوار تحت پوشش كلاس های مشاوره در موضوعات و زمینه های مختلف نظیر اعتیاد ، ایدز و مباحث مربوط به امور خانواده و ازدواج برگزار شد.

وی با اشاره به افزایش افراد و همچنین خانوارهای تحت پوشش طی سال جاری یادآور شد: هم اینك پنج هزار و 748 نفر در قالب دو هزار و 890 خانوار تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) آستارا هستند.ك/3

7105 / 535/695

سرخط اخبار استان‌ها