۲۵ آبان ۱۳۹۱، ۱۵:۴۱
کد خبر: 80416704
T T
۰ نفر

همايش علمي محي الدين الهي قمشه اي در قم برگزار شد

۲۵ آبان ۱۳۹۱، ۱۵:۴۱
کد خبر: 80416704
همايش علمي محي الدين الهي قمشه اي در قم برگزار شد

قم- همايش علمي محي الدين الهي قمشه اي، حكيم معرفت و محبت روز پنج شنبه در قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دبیر همایش علمی محی الدین الهی قمشه ای، حكیم معرفت و محبت گفت: این همایش به مناسبت روز جهانی فلسفه در اول آذرماه برگزار شد تا در آن حكما و فلاسفه معاصر اسلامی بیشتر شناخته شوند.

حجت الاسلام ابوالحسن غفاری با تاكید بر برگزاری چنین همایش هایی افزود: امسال به دلیل جامعیت، عرفان و تسلط بر دانش های مختلف محی الدین الهی قمشه ای در این همایش به ابعاد علمی و شخصیتی و آرای و اندیشه های این فیلسوف پرداخته می شود.

وی بیان داشت: این فیلسوف تاثیر زیادی بر دیگر حكما داشته و تمركز اصلی مباحث وی بر روی محبت حقیقی و عشق الله است كه از منظری متفاوت و متمایز از دیگران به این مقوله پرداخته است.

وی یادآور شد: بر این اساس از میان مقالات ارسال شده به دبیرخانه 26 مقاله به تایید نهایی رسیده است.

یك پژوهشگر در مقاله خود با عنوان وحدت وجود از منظر حكیم الهی قمشه ای گفت: حقیقت وجود از هر گونه كثرتی مبراست و این نظریه حكیم قشمه ای نیز هست.

حجت الاسلام حسین عشاقی افزود: این حكیم مبنای صرافت حقیقت وجود و تكثرناپذیری صرف اثبات كرده است.

در ادامه نیز پژوهشگر دیگری در مقاله ای با عنوان اسرار حج عاشقان از دیدگاه الهی قمشه ای گفت: محی الدین الهی قمشه ای به حق عاشق شیدا و دلداده حق تعالی بود.

حجت الاسلام علی زمانی قمشه ای افزود: دیوان شعر او مملو از معارف قرآنی، حكمت وحدیث با سوزی عاشقانه و عارفانه و مدح و ثنای و مراثی اهل بیت(ع) است.

در پایان این مراسم از آثار حكیم الهی قمشه ای رونمایی و ازصاحبان آثار و مقالات برتر نیز تجلیل شد. ك/3

/7402/ 550/

سرخط اخبار استان‌ها