۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۴۳
کد خبر: 83321185
T T
۰ نفر

دانشگاه خليج فارس براي توسعه همكاري با صنعت آماده است

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۴۳
کد خبر: 83321185
دانشگاه خليج فارس براي توسعه همكاري با صنعت آماده است

بوشهر- ايرنا- رئيس دانشگاه خليج فارس گفت: ظرفيت علمي، پژوهشي و آزمايشگاهي اين دانشگاه براي توسعه همكاري هاي خود با بخش صنعت بويژه نفت، گاز و پتروشيمي آماده است.

به گزارش ايرنا، عبدالمجيد مصلح روز دوشنبه در ديدار با مديران شركت نارگان (از شركت هاي فعال در صنعت گاز و پتروشيمي دركشور) افزود: اكنون برخي از پژوهشگران اين دانشگاه با مجموعه صنعت نفت همكاري هاي مشترك و خوبي دارند كه توسعه اين فرايند كمك شاياني به دانشگاه و صنعت است.
وي بيان كرد: يكي از رويكردهاي دانشگاه خليج فارس حركت به سمت نوآوري و كارآفريني است كه در اين ارتباط در بخش هايي مانند حوزه نفت، گاز و پتروشيمي، توسعه دانش فني و توليد كالا و ارائه خدمات فني و علمي بصورت جدي در دانشگاه آغاز شده است.
مصلح يادآور شد: وجود 70 درصد صنايع نفت و گاز در شعاع 300 كيلومتري دانشگاه خليج فارس در كنار امكانات، تجهيزات، آزمايشگاه هاي به روز و نيروي انساني علمي و نخبه در دانشگاه يكي از فرصت ها و مزيت هاي دانشگاه خليج فارس نسبت به ساير دانشگاه هاي كشور است.
مدير بخش بازاريابي شركت نارگان گفت: شركت نارگان با 45 سال سابقه در حوزه صنعت نفت و گاز اكنون 750 نفر نيروي انساني در زمينه هاي تخصصي مربوط به اين حوزه دارد.
حامد قديمي افزود: اين شركت از جمله شركت هاي بزرگ ايي پي سي كشور است و تاكنون 300 پروژه را در حوزه هاي مرتبط با نفت و گاز انجام داده و در فازهاي مختلف پارس جنوبي فعاليت دارد.
وي ادامه داد: وجود تجهيزات، امكانات و آزمايشگاه ها و نيروهاي متخصص در دانشگاه خليج فارس زمينه مطلوبي براي اجرا پروژه هاي مشترك بين شركت نارگان و دانشگاه است.
قديمي ادامه داد: ايجاد تيم هاي مشترك براي انجام كارهاي تحقيقاتي در حوزه صنعت نفت، گاز و صنايع پايين دستي و برگزاري دوره هاي آموزشي مشترك را از ديگر ظرفيت ها براي همكاري مشترك است.
در پايان اين نشست دو طرف آمادگي خود را براي انعقاد تفاهم نامه همكارهاي علمي، تحقيقاتي و پژوهشي اعلام كردند.
6043/7212

سرخط اخبار استان‌ها