۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۶
کد خبر: 83312645
T T
۰ نفر

يزد، رتبه دوم كاهش تلفات جاده اي كشور را كسب كرد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۶
کد خبر: 83312645
يزد، رتبه دوم كاهش تلفات جاده اي كشور را كسب كرد

يزد- ايرنا- رييس پليس راه استان يزد از كسب رتبه دوم كاهش تلفات جاده اي اين استان در سطح كشور در سال 97 در مقايسه با سال 96 خبر داد.

سرهنگ مسعود قانعي روز دوشنبه به ايرنا گفت: استان يزد در اين مدت با 17.5 درصد كاهش تلفات جان باختگان جاده اي، رتبه دوم كشور را به دست آورد كه در نوع خود در اين استان، بي سابقه بوده است.
به گفته وي اين شاخص، طبق گزارش آماري اعلامي از سوي وزارت راه و شهرسازي و بنا بر آمار ماخوذه از سازمان پزشكي قانوني كشور به دست آمده است.
وي اظهار داشت: خراسان شمالي با 19.2 و خراسان جنوبي با 14.7 درصد كاهش، رتبه هاي اول و سوم را به دست آوردند.
سرهنگ قانعي تصريح كرد: در كسب اين رتبه توسط پليس راه استان يزد عوامل موثري دخيل بودند كه از جمله مي توان به رعايت كليه قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي از سوي آحاد مردم، تعامل و همكاري دستگاههاي دخيل در امر ترافيك از جمله اعضاي شوراي ترافيك استان، دستگاههاي امدادي، دانشگاه علوم پزشكي، اورژانس و هلال احمر و ... اشاره كرد.
رييس پليس راه استان يزد عوامل ديگر كسب اين رتبه را خدمات عوامل كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان، آشكارسازي و رفع نقاط حادثه خيز در محورهاي مواصلاتي و تلاش هاي شبانه روزي و خستگي ناپذير پليس خدمتگزار در مجموعه پليس راه استان يزد ذكر كرد.
به گفته وي پليس راه استان يزد با تحت پوشش قرار دادن كليه محورهاي مواصلاتي استان، برخورد با تخلفات حادثه ساز، ترويج فرهنگ آموزش رانندگي و انضباط بخشي در نظم و تامين امنيت عبور و مرور در جاده هاي استان، نقش موثري در اين موفقيت داشته است.
6197

سرخط اخبار استان‌ها