۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۴۷
کد خبر: 83309270
T T
۰ نفر
امام جمعه كرمانشاه: راه مقابله با دشمنان عمل به قرآن كريم است

كرمانشاه- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه يكي از نيازهاي اساسي جامعه را فهم معارف قرآن و عمل به آن دانست و گفت: عمل به قرآن كريم در جوامع اسلامي راه مقابله با دشمنان است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله مصطفي علما در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته كرمانشاه با اشاره به حمله اسرائيل به نوار غزه و تسليم شدن اين رژيم غاصب گفت: اين قدرت و ايستادگي مردم غزه برگرفته از قرآن است كه اسرائيل را با 200 كلاهك هسته اي وادار مي كند براي برقراري آتس بس دست به دامن كشور مصر شود.
آيت الله علما، در ادامه علت دشمني دشمنان با جمهوري اسلامي ايران را ناشي از قدرت آن دانست و اظهار داشت: دشمن وقتي قدرت مقاومت ايستادگي ايران را از قرآن مي بيند با آن دشمني مي كند لذا آموزش و پرورش و خانواده ها بايد به پرورش قرآني فرزندان اين كشور همت و توجه بيشتري كنند.
وي مشكلات دنياي اسلام را عمل نكردن به قرآن دانست و گفت: اگر كشورهاي اسلامي به جاي فقط خواندن قرآن به آن عمل مي كردند الان ترامپ آنها را گاو شيرده نمي خواند.
خطيب نماز جمعه شهر كرمانشاه در ادامه به سخنان اخير مقام معظم رهبري در جمع طلاب اشاره كرد و گفت: مقام معظم رهبري فرمودند آمريكا هيچ گاه قابل اعتماد نيست و هر كشوري به آمريكا اعتماد كرده ضرر كرده است.
نماينده ولي فقيه در استان كرمانشاه، همچنين به سخنان امام راحل (ره) اشاره كرد كه فرموده بودند، «ما تا آخر در مقابل آمريكا ايستاده و مبارزه مي كنيم».
آيت الله علما در بخش ديگري از سخنان خود به نهم ماه مبارك رمضان اشاره كرد كه با فتواي آيت الله شيرازي قرارداد تنباكو لغو شد و اين را از نفوذ روحانيت دانست كه با نصف خطي قرارداد بزرگ 2كشور را باطل كرد.
وي در ادامه به 25 ارديبهشت روز ابوالقاسم فردوسي حكيم اشاره كرد و گفت: كه زبان فارسي به همت اين شاعر بزرگ زنده شده است.
آيت الله علما همچنين 25 ارديبهشت ماه روز خانواده را گرامي داشت و خواستار اطعام و اكرام ايتام كميته امداد امام خميني (ره) در ماه مبارك رمضان توسط افراد خير شد.
وي در پايان شهادت امير سرتيپ جهان تيغ فرمانده سابق لشكر81 زرهي كرمانشاه را تسليت گفت.
3209/8066

سرخط اخبار استان‌ها