۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۳۰
کد خبر: 83308234
T T
۰ نفر
2 میلیارد ریال برای ساماندهی رودخانه چایلق شیروان ابلاغ شد

بجنورد- ایرنا- شهردار شیروان گفت: بتازگی از محل مدیریت بحران، 2 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی رودخانه چایلق این شهر خراسان شمالی ابلاغ شده است كه این میزان اعتبار با توجه به اقدامات اولیه عمرانی انجام شده در نظر گرفته شده است.

شاهرخ شاهرخی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه این رودخانه در 2 فاز انجام می شود گفت: در بازدید معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر كشور از رودخانه چایلق شیروان در هفته گذشته، ایشان قول مساعد برای تكمیل اجرای این طرح مهم شهری را دادند.
وی با تاكید بر ساماندهی این رودخانه افزود: این طرح حتما و نیاز به ساماندهی دارد زیراكه در صورت ساماندهی نشدن، گذر جریان آب از این رودخانه طبیعی نخواهد بود.
رودخانه چایلق شیروان در 2 هكتار و در 2 فاز معماری و فضای سبز اجرا می شود كه برای ساماندهی این طرح عمرانی 15 میلیارد ریال اعتبار لازم است.
پیش از این معاون حفاظت و بهره برداری شركت آب منطقه ای خراسان شمالی نیز در گفت و گو با ایرنا گفته بود: طرح ساماندهی حریم رودخانه چایلق شیروان با نگاهی 25 ساله تدوین و طراحی شده و مجوز اجرای آن صادر شده است.
رضا نعیمی با اشاره به رعایت تمامی اصول كارشناسی و مهندسی در طراحی و اجرای این طرح افزود: این پروژه به گونه ای طراحی شده كه كاهش عرض رودخانه را با افزایش عمق آن جبران می كند تا فضای لازم برای عبور آب سیلاب از آن وجود داشته باشد.
شیروان در 60 كیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها