۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۴۰
کد خبر: 83305706
T T
۰ نفر

نخبگان در شرايط تحريم به ايده پردازي بپردازند

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۴۰
کد خبر: 83305706
نخبگان در شرايط تحريم به ايده پردازي بپردازند

اروميه - ايرنا - رييس پارك علم و فناوري آذربايجان غربي با اشاره به اينكه تحريم مي تواند به فرصت تبديل شود، گفت: نخبگان در اين شرايط مي توانند با شناسايي نيازهاي جامعه نسبت به طراحي ايده هاي نوآورانه و فناورانه اقدام كنند تا در نهايت اين ايده ها به توليد محصول و بازارسازي منجر شود.

«حسن حيدري» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تحريم ها مي تواند فرصتي براي افزايش سطح كيفي و رونق توليد داخلي باشد و صادرات غيرنفتي كشور را افزايش دهد اما ورود نخبگان به عرصه فعاليت استارت آپ ها ضروري است.
وي ايده پردازي از طريق استارت آپ ها را پله نخست براي رونق توليد در شرايط فعلي عنوان كرد و ادامه داد: استارت آپ ها با شناسايي نيازهاي تكنولوژيكي جامعه، ايده هايي را براي رونق اقتصادي مطرح مي كنند.
وي با اشاره به اينكه فارغ التحصيلان دانشگاهي ظرفيت عظيمي براي رونق توليد به شمار مي روند، اظهار داشت: تكنولوژي در حال پيشرفت روزافزون است و بهره گيري از ظرفيت «دانشگاه» و «تكنولوژي» به رونق توليد مي انجامد.
وي با اشاره به لزوم حمايت از ايده پردازي استارت آپ ها، اظهار داشت: در سطح دنيا به اين امر توجه ويژه اي معطوف مي شود زيرا اين ايده ها زمينه توسعه روزافزون كشورها را فراهم مي كند.
رييس پارك علم و فناوري آذربايجان غربي با اشاره به برگزاري 21 رويداد شتاب در اين استان، گفت: يكهزار و 796 نفر در اين رويدادها شركت داشتند كه 475 ايده در اين رويدادها مطرح شد و تاكنون 15 مورد از آنها براي فعاليت در پارك علم و فناوري جذب شده است.
«حيدري» با اشاره به اينكه تعداد شركت هاي دانش بنيان فعال در اين استان به 26 مورد رسيده، اظهار داشت: 11 شركت از اين تعداد شركت دانش بنيان مسقر در پارك علم و فناوري بوده و مابقي نيز در خارج از پارك مشغول فعاليت و توليد محصولات فناورانه است.
وي اعلام كرد: شركت هاي دانش بنيان آذربايجان غربي طي سال گذشته 2 ميليارد ريال فروش و 40 هزار دلار صادرات به كشورهاي خارجي داشت.
به گزارش ايرنا پارك علم و فناوري آذربايجان غربي با هدف بسترسازي براي توليد ثروت از طريق علم و فناوري تاسيس شده است و به عنوان يكي از اركان مهم شكل گيري و توسعه اقتصاد دانش بنيان تلاش مي كند تا با استفاده از موقعيت ممتاز همجواري با سه كشور آسيايي و اروپايي و دارا بودن هفت مرز رسمي در سطح كشور به حمايت همه جانبه از شركت هاي مبتني بر دانايي و خلاقيت و جذب سرمايه گذار بپردازد.
اين پارك در تلاش است تا زمينه تجاري سازي و بازاريابي ايده هاي نوآورانه و فناورانه را فراهم كند و نقش كليدي در ياري رساندن به حضور فعال اين شركت ها در سطوح ملي و بين المللي داشته باشد.
9918/3072

سرخط اخبار استان‌ها