۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۰۱
کد خبر: 83304260
T T
۰ نفر
جنگل هاي بلوط گيلانغرب دچار آفات برگ خوار و جوانه خوار شد

قصرشيرين- ايرنا- مدير اداره منابع طبيعي و آبخيزداري گيلانغرب گفت: بخشي از جنگل هاي بلوط گيلانغرب دچار آفت برگ خوار و جوانه خوار شدند.

جبارولي پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: براساس پايشي كه انجام شده بخشي از جنگل هاي بلوط مناطق مله ني، كاسه كران، كله شك ، پشته و داربادام از توابع شهرستان گيلانغرب دچار آفت برگ خوار شده اند كه باتوجه به اينكه هم اكنون جمعيت آسيب ديده درحدي است كه به سطح طغيان نرسيده بلافاصله عمليات پايش شروع شده است.
وي اظهار كرد: تاكنون 20 هكتار از مناطق آلوده با استفاده از سم «بي تي» يكي از سموم بيولوژيك محلول پاشي شده و بازدهي آن نيز نتايج مطلوبي را به دنبال داشته است.
مدير منابع طبيعي و آبخيزداري گيلانغرب گفت: موضوع را به صورت مستمر رصد كرده ايم و چنانچه لازم باشد با نصب تله هاي فرمولي از گسترش اين آفات جلوگيري خواهيم كرد.
ولي پورادامه داد: آفات برگ خوار وجوانه خوار بلوط از خانواده پروانه هاست كه از برگ ها و جوانه هاي تازه بازشده تغذيه كرده و سبب ضعف گياه و خشكيدگي درختان مي شود و تاكنون در برخي استان ها موجب خسارت زياد شده است.
گيلانغرب با بيش از 72 هزار تن جمعيت در غرب كرمانشاه، 175 هزار هكتار عرصه منابع طبيعي دارد كه 75 هزار هكتار آن جنگل و بقيه مرتع و نيزار است.
3012/8066/7398

سرخط اخبار استان‌ها