۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۷
کد خبر: 83299005
T T
۰ نفر

وقتي باشگاه ها به ساختار فرهنگي بي توجهي مي كنند!

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۷
کد خبر: 83299005
وقتي باشگاه ها به ساختار فرهنگي بي توجهي مي كنند!

روزنامه سوال جواب چاپ استان گيلان در شماره چهارشنبه 11 ارديبهشت ماه، مطلبي در قسمت يادداشت امروز با عنوان وقتي باشگاه ها به ساختار فرهنگي بي توجهي مي كنند! به قلم كريم خورسندي منتشر كرده است.

در پي رشد روز افزون علاقمندي به ورزش در جاي جاي كشورمان، ايجاد و ساخت باشگاه ها، ورزشگاه ها و اماكن ورزشي به شدت احساس مي شود و طي سال هاي اخير در اين زمينه اقدامات مناسبي نيز صورت گرفته كه البته كافي نيست و بايد تلاش هاي بيشتر و بهتري براي پرورش ورزشكاران و توسعه ورزش قهرماني انجام گيرد.
در اين راستا آن چيزي كه سواي احداث اماكن ورزشي و ورزشگاه ها احساس مي شود در وهله اول ساختارسازي فرهنگي در حوزه ورزش است كه بايد در مدارس و دانشگاه ها آغاز شده و در باشگاه ها و تيم ها نيز بدان به طور جدي اهتمام و مبادرت گردد و در واقع ابتدا بايد وضع فرهنگي را به سمت مناسبي سوق دهيم و سپس در ساير حوزه ها مثل ورزش قهرماني و پرورش استعدادها هم به توسعه يافتگي دست يابيم.
متاسفانه در حال حاضر در مسابقات ورزشي آن چيزي كه عامل ايجاد تنش و انشقاق مي شود، نوع حركت و رفتار يك ورزشكار و يا مربي و يا يك بازيكن است كه نگون بختانه اين موضوع روز به روز در كشورمان بيشتر مي شود و رفتار نامناسب يك فوتباليست باعث مي شود جو يك ورزشگاه به يكبار متشنج شود و آن چيزي كه نبايد اتفاق بيفتد، حادث مي شود و ...
در اين راستا باشگاه ها سواي توجه و اهميت دادن به مقوله فرهنگي بازيكنان بايد در راستاي ارتقا و بالابردن سطح فرهنگي و اجتماعي فضاهاي استاديوم ها و ورزشگاه هم با ايجاد مشوق هايي تلاش كنند؛ بدين صورت كه با احداث مجموعه هاي ورزشي و استاديوم هاي كوچكتر (ساخت ورزشگاه هاي بزرگ در دنيا منسوخ شده است) و نصب صندلي هاي مدرن كه داراي شماره و رديف بوده و تماشاگران با خريد بليت موردنظر در روز بازي روي صندلي خود قرار مي گيرند، چيزي كه در ورزشگاه هاي مدرن جهان مثل نيوكمپ، آليانس آره نا، اولترا فورد، سانتياگو برنابئو و... به خوبي اجرا شده و حاميان واقعي تيم ها بليت هاي تمام فصل خود را از پيش و بصورت اينترنتي خريد مي كنند كه سواي درآمدزايي براي باشگاه ها، «فرد» صندلي خريداري شده هم مشخص و قابل شناسايي است كه در همين راستا باشگاه ها به طرفداران خود تخفيفاتي را منظور كرده و كارت طرفداري و البسه تيم نيز براي وي منظور مي نمايد و همه اينها يعني ساختارسازي، فرهنگ سازي و هدايت جامعه بسوي موفقيت.
اميدوارم با سرمايه گذاري مناسب و ايجاد باشگاه هاي مدرن و پيشرفته با جديدترين متد روز كه انگيزه هاي تماشاگران را براي حضور پرشورتر و بهتر با فرهنگ غني ايراني همراه كند ديگر شاهد حوادث و صحنه هاي نامناسبي مثل بازي پرسپوليس و سپاهان نباشيم.
7296 / 2007

سرخط اخبار استان‌ها