۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۲۲
کد خبر: 83295710
T T
۰ نفر
چهار هزار و 500 كيلوگرم مواد غذايي و آرايشي در بانه معدوم شد

سنندج - ايرنا - مدير مركز بهداشت بانه گفت: چهار هزار و 500 كيلوگرم انواع مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي فاسد و غير قابل مصرف به ارزش 200 ميليون ريال به مناسبت هفته سلامت از سطح شهرستان جمع آوري و در سايت هژده دولان معدوم شد.

كمال مرادي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين مواد غذايي در بازرسي، بازرسان و كارشناسان بهداشتي در فروشگاه هاي بانه كشف و ضبط شده بود.
وي اضافه كرد: اين مواد مصرفي كشف شده به دليل نامناسب بودن شرايط نگهداري و يا تاريخ مصرف گذشته از چرخه مصرف خارج و از فروشگاه ها جمع آوري و سپس با هماهنگي مقام قضايي در سايت هژده دولان محل دفن زباله هاي شهري معدوم سازي شد.
مرادي افزود: اين مواد مصرفي طي بازرسي كارشناسان بهداشتي در سطح فروشگاه ها و مراكز عرضه و توليد مواد غذايي در يك ماه ابتدايي سال جاري كشف و ضبط شده بود.
وي يادآور شد: امسال بيش از 900 بازديد از فروشگاه ها، اماكن عمومي، استخرها و هتل هاي شهر بانه به منظور افزايش و كنترل كيفيت بهداشتي انجام شده است.
به گزارش ايرنا، سامانه 190 به صورت شبانه روزي در خدمت شهروندان است و هر جا لازم به پيشنهاد، ارائه گزارش و شكايت است مردم مي توانند با اين سامانه ارتباط برقرار كنند و كارشناسان بهداشتي در اسرع وقت پاسخگوي شكايات و پيشنهادات آنها هستند.
سايت هژده دولان محل دفن زباله هاي شهري هشت كيلومتري بانه و در مسير جاده بانه - سردشت واقع شده است.
شهرستان مرزي بانه با 158 هزار نفر جمعيت در 270 كيلومتري غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7469/9102

سرخط اخبار استان‌ها