۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۴۷
کد خبر: 83294865
T T
۰ نفر

17 هزار طلبه اهل سنت در كشور وجود دارد

۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۴۷
کد خبر: 83294865
17 هزار طلبه اهل سنت در كشور وجود دارد

سنندج - ایرنا - دبیر شورای برنامه ریزی مدارس دینی اهل سنت كشور گفت: در حال حاضر 17 هزار طلبه اهل سنت از آموزش های مدارس علمیه كشور بهره مند و ساماندهی شدند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام كاظم لطفیان روز یكشنبه در همایش تجلیل از اساتید برتر علوم دینی اهل سنت كردستان اظهار داشت: این تعداد طلبه زیر نظر بیش از سه هزار مدرس دینی اهل سنت آموزش می بینند.
وی با اشاره به اینكه وضعیت كنونی مدارس، طلبه ها و مدرسین دینی اهل سنت به نسبت گذشته در شرایط مطلوبی قرار دارد گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار بیشتر از اهل تشیع به مسائل و مشكلات فعالان حوزه دینی اهل تسنن توجه داشته است.
لطفیان با بیان اینكه حوزه و مدارس علمیه باید پرچمدار اسلام انقلابی باشد اضافه كرد: اسلام انقلابی با چهار شاخصه حركت عقلانی، تشخیص به موقع عنصر عزت و ذلت، دشمن شناسی عمیق و سوق عواطف جامعه به سوی عشق به رسول الله بهترین راه برای تشخیص حق از باطل است.
وی با بیان اینكه در شرایط كنونی روحانیون باید پیشگام حوادث حوزه اجتماعی باشند افزود: برای تحقق این امر روحانیون و مدرسان باید سه مرحله خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی را دنبال كنند.

** 143 مدرس دینی اهل سنت در كردستان مشغول خدمت رسانی هستند
مدیر مركز بزرگ اسلامی غرب كشور گفت: در این استان 143 مدرس دینی اهل سنت تحت پوشش مركز بزرگ تبلیغات اسلامی مشغول خدمت رسانی و تدریس در سطوح مختلف هستند.
حسن منتظری با اشاره به اینكه شهرستان های كامیاران، دهگلان، بانه و سروآباد در سطوح بالا كمبود مدرس دارند اظهار داشت: با كمك مدیران و مسئولان باید این كمبود هرچه سریعتر رفع شود.
وی با بیان اینكه این استان داری یك هزارو 463 طلبه اهل سنت تحت پوشش مركز بزرگ است اضافه كرد: یك هزارو 49 نفر از این طلبه ها مرد و 414 نفر دیگر زن هستند.
منتظری با اشاره به اینكه مریوان با 319 طلبه مرد و 104 طلبه زن داری بیشترین طلبه در سطح استان است تاكید كرد: كامیاران در این زمینه بدون طلبه بوده و در راستا نیازمند تلاش برای جذب است.
وی با اشاره به نبود روحانی در 70 مسجد از مساجد كامیاران گفت: در تلاش برای جذب روحانی برای این مساجد هستیم.
مدیر مركز بزرگ اسلامی غرب كشور افزود: از جمله اقدامات مهم این مركز می توان به تلاش برای بهره گیری از اساتید توانمند، فراهم كردن بستر مناسب برای تربیت طلاب و ماموستا، صدور گواهینامه و مدرك آموزشی، تنظیم منابع درسی نظام واحد هشت ساله با مشورت اساتید بزرگ استان، برگزاری آزمون های داخلی و ساماندهی مدارس مطابق با نیازهای روز اشاره كرد.
7349 / 3034

سرخط اخبار استان‌ها