۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۱۹
کد خبر: 83286693
T T
۰ نفر

بيش از هزار مترمربع از اراضي جنگلي مريوان تخريب شد

۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۱۹
کد خبر: 83286693
بيش از هزار مترمربع از اراضي جنگلي مريوان تخريب شد

سنندج - ايرنا - رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مريوان گفت: بيش از يك هزار متر مربع از اراضي جنگلي اين شهرستان توسط يك متخلف تخريب شد.

شاهرخ محمودي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در پي گزارش همياران طبيعت مبني بر تخريب اراضي جنگلي در اطراف روستاهاي كال سفلي و سرنژمار در محلي مشهور به تپه ريواسان نيروهاي يگان حفاظت همراه كادر درجه داري مستقر در اداره به محل اعزام شدند.
وي افزود: در بازرسي و بررسي نيروهاي يگان حفاظت، يكي از پيمانكاران شركت آب و فاضلاب روستايي يك هزار و 565 متر مربع از اراضي جنگلي اين منطقه را براي انجام پروژه هاي عمراني تخريب و حجم زيادي از درختان جنگلي را قلع و قمع كرده بود.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مريوان يادآور شد: نيروهاي يگان حفاظت ضمن توقف عمليات تخريب و مستند سازي، پرونده اي براي متخلفان تنظيم و به مراجع قضايي ارجاع دادند.
وي اضافه كرد: تخريب جنگل ها و مراتع حتي به واسطه انجام پروژه هاي عمراني امري موجه نبوده و تمام طرح هايي كه بايد در عرصه هاي ملي اجرا شود، بايد با مجوز و هماهنگي اداره منابع طبيعي اجرا شوند در غير اين صورت به صورت جدي با متخلفان برخورد خواهد شد.
محمودي گفت: مردم شماره تماس امداد جنگل و مرتع 1504 را به ياد داشته باشند و تخلفات صورت گرفته در اين حوزه را به اين شماره تلفن رايگان گزارش دهند.
رئيس منابع طبيعي و آبخيزداري مريوان افزود: تقاضا مي شود مردم اجازه سوء استفاده از منابع طبيعي را به افراد سودجو ندهند و تخلفات صورت گرفته در حوزه منابع طبيعي را به سامانه رايگان 1504 اعلام كنند.
شهرستان مريوان با 153 هزار نفر جمعيت در فاصله 120 كيلومتري سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7354/9102

سرخط اخبار استان‌ها