۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۵۹
کد خبر: 83286021
T T
۰ نفر
شادي مردم آذربايجان غربي در سالروز ميلاد مهدي موعود (عج)

اروميه - ايرنا - شهرستان هاي مختلف آذربايجان غربي در سالروز ولادت با سعادت و پربركت حضرت مهدي موعود (عج) غرق در نور و شادماني و سرور است و آيين هاي مختلفي كه به همين مناسبت از روزهاي گذشته آغاز شده بود در روز جاري به اوج خود رسيد.

به گزارش ايرنا اقشار مختلف مردم متدين، شيفته اهل بيت عصمت و طهارت (ع) و ولايتمدار آذربايجان غربي از چند روز قبل با آذين بندي بازار، مغازه ها، خيابان ها، معابر عمومي، سردرب مساجد و ادارات به استقبال اين ايام فرخنده رفتند و با تدارك انواع مجالس جشن و شادي، مراتب عشق و اخلاص خود را نسبت به امام عصر (عج) به نمايش گذاشته اند.
به ميمنت ولادت فرخنده منجي عالم بشريت حضرت قائم آل محمد (عج) از عصر ديروز خيابان ها و معابر عمومي در شهرها و بخش هاي مختلف آذربايجان غربي، يكباره رنگ و بوي شادماني و معنويت به خود گرفته و در هزاران نقطه از استان آيين هاي جشن، شادماني برپا شده است؛ عاشقان امامت و ولايت با حضور در اين آيين ها، عيد بزرگ نيمه شعبان را جشن گرفته اند.
امروز /يكشنبه/ مردم آذربايجان غربي با حضور در صدها مسجد شهري و روستايي آذربايجان غربي و بقاع متبركه، آيين هاي جشن و شادماني برگزار كردند و عشق و ارادت خالصانه خود را به ساحت مقدس اهل بيت عصمت و طهارت به ويژه حضرت مهدي موعود (عج) نشان دادند.
شب ميلاد امام زمان (عج) نيز صحنه ابراز ارادت به حضرت ولي عصر (عج) در شهرستان هاي مختلف آذربايجان غربي بود و اعضاي هيات هاي مذهبي و بسياري از جوانان با پخش شيريني و شربت در معابر عمومي، اين روز فرخنده را به شهروندان تبريك و شادباش مي گفتند.
بسياري از نوعروسان در آذربايجان غربي نيز به ميمنت خجسته ميلاد با سعادت امام عصر و زمان حضرت مهدي (عج) نيمه شعبان را به عنوان روز آغاز زندگي مشترك انتخاب كرده اند و جشن هاي عروسي در جاي جاي استان برپا شده است.
پخش آش نذري و ساير خوراكي ها در همه شهرستان هاي آذربايجان غربي انجام و در آنها از عاشقان مهدي موعود (عج) پذيرايي مي شود.
در منازل و اماكن شخصي نيز ضمن چراغاني كردن و تزيين و به اهتزار درآوردن پرچم مزين به نام مبارك مهدي موعود (عج)، به ميمنت سالروز نيمه شعبان آيين هاي جشن برپا شده كه شيفتگان آن حضرت با شركت در اين جشن ها ميلاد خجسته امام عصر (عج) را به همديگر تبريك مي گويند و ارادت قلبي خود را به خاندان نبوت و امامت نشان مي دهند.
حضرت امام زمان قائم آل محمد مهدي موعود (عج) همزمان با نيمه شعبان سال 255 هجري قمري در شهر سامرا ديده به جهان گشودند و در پنج سالگي به امامت برگزيده شدند.
8137/3072

سرخط اخبار استان‌ها