۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۰۵
کد خبر: 85482178
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۵ تعاونی مشکل‌دار در خراسان رضوی تعیین تکلیف شدند

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۰۵
کد خبر: 85482178
۴۵ تعاونی مشکل‌دار در خراسان رضوی تعیین تکلیف شدند

مشهد-ایرنا- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۴۵ تعاونی مشکل‌دار در کمیته تعاونی‌های استان، سال گذشته تعیین تکلیف و همچنین مشکلات اعتباری ۷۴ تعاونی حل و فصل شد.

محمدامین بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشکل عمده تعاونی های مزبور این بود که مجامع خود را برگزار نکرده یا اطلاعات خود را در سامانه جامع تعاونی‌ها به روز نکرده بودند.

وی بیان کرد: اکنون هفت هزار و ۷۵۳ شرکت تعاونی در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۳۴ درصد در بخش خدمات، ۱۳ درصد در بخش صنعت، ۲ درصد در بخش حمل و نقل، ۲۳ درصد در بخش کشاورزی، ۶ درصد در بخش مسکن و ۲۲ درصد در سایر رشته‌ها فعالیت دارند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: در یک سال گذشته ۱۷۰ تعاونی و سه اتحادیه با پنج هزار و ۱۹۰ نفر عضو در خراسان رضوی ایجاد شده که چهار هزار و ۴۲۶ فرصت شغلی فراهم کرده است.

وی ادامه داد: این شرکتها در این مدت ۱۰۷ میلیون دلار صادرات کالا داشته‌اند که شامل سوخت، زعفران، صنایع غذایی، مصنوعات فلزی، سنگ ساختمانی می شود و مقاصد صادراتی آنها افغانستان، پاکستان، عراق، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، روسیه و اسپانیا بوده است.

بابایی با بیان اینکه ۳۸۴ تعاونی در خراسان رضوی مربوط به بانوان است، گفت: این تعاونی‌ها ۲ هزار و ۶۹۷ نفر عضو داشته و برای چهار هزار و ۱۷۸ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد تعاونی‌های فعال دانش بنیان در استان خراسان رضوی، هشت تعاونی است که ۳۷ نفر عضو داشته و برای ۱۱۱ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی شمار اتحادیه‌های موجود در خراسان رضوی را ۸۹ مورد ذکر و بیان کرد: این اتحادیه‌ها در بخش های خدمات، مسکن، کشاورزی، تولیدی- توزیعی، حمل و نقل، صنعتی، فرش دستباف، معدنی و سایر قسمت‌ها بوده که از این تعداد ۴۷ اتحادیه فعال هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha