۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۵۴
کد خبر: 83283494
T T
۰ نفر
بهبود فضاي كسب و كار مهمترين الزام رونق توليد است

اروميه - ايرنا - معاون امور بانكي، بيمه و شركت هاي دولتي وزير امور اقتصاد و دارايي گفت: بهبود فضاي كسب و كار مهمترين الزام رونق توليد در كشور است كه به همين علت اين وزارتخانه مهمترين نهاد در تحقق شعار سال محسوب مي شود.

به گزارش ايرنا «عباس معمارنژاد» روز پنجشنبه در جلسه شوراي هماهنگي ادارات زيرمجموعه وزارت اقتصاد و دارايي آذربايجان غربي، افزود: نهادهاي زيرمجموعه اين نهاد از جمله گمرك، بانك، بيمه و ماليات اثرگذاري قابل توجهي در رونق توليد دارد و مي توانند به ترتيب با تسهيل در ورود و خروج كالا، تامين مالي مناسب و حمايت هاي بيمه اي و مالياتي در بهبود وضعيت بخش صنعت موثر باشند.
وي بر لزوم توجه بانك ها به بنگاه هاي كوچك و متوسط تاكيد كرد و ادامه داد: 90 درصد بنگاه هاي سطح كشور كوچك و متوسط است و 50 درصد توليد صنعتي كشور نيز توسط اين بنگاه ها صورت مي گيرد كه البته اين بنگاه ها نيز بيشترين گرفتاري مالي را دارد و بايد مورد رسيدگي قرار گيرد.
وي از فعاليت 160 گمرك در كشور خبر داد و اضافه كرد: اين گمركات مي تواند با تسهيل در ورود و خروج كالاها به ويژه در حوزه صادرات نقش خود را در راستاي رونق توليد ايفا كند.
معاون امور بانكي، بيمه و شركت هاي دولتي وزير امور اقتصاد و دارايي با اشاره به اينكه يكي از برنامه هاي مهم وزير اقتصاد و دارايي، اقتصاد هوشمند است، بيان كرد: امروز نسل جديد مي خواهد از طريق تلفن همراه همه كارهاي روزمره و اقتصادي خود را انجام دهد كه ما نيز بايد به اين مسير حركت كنيم.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي هم در اين جلسه بر تفويض اختيار هزينه - درآمد به استان ها تاكيد كرد و گفت: اين امر مي تواند به توسعه اقتصادي در بسياري از استان ها منجر شود.
رضا حسيني افزود: مي توان به تناسب ظرفيت هر استان بسته توسعه طرح ريزي كرد كه آذربايجان غربي در اين خصوص آمادگي لازم را دارد.
وي اضافه كرد: در برهه كنوني، تجارت خارجي ماموريت كليدي مديران حوزه اقتصادي در آذربايجان غربي است كه در مسير آن، مراكز لجستيك و زنجيره صنايع تبديلي را بايد توسعه دهيم و براي آن اهتمام همه مديران و بخش خصوصي ضروري است.
به گزارش ايرنا، رهبر معظم انقلاب امسال را به نام سال رونق توليد نامگذاري فرمودند؛ ايشان همگان را به تلاش براي رونق توليد در كشور فراخواندند و ابراز اميدواري كردند با گسترش چشمگير و محسوس اين تلاش در طول سال، مشكل اقتصادي در مسير حل شدن قرار بگيرد.
2093/3072

سرخط اخبار استان‌ها