۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۰۷
کد خبرنگار: 1494
کد خبر: 85481683
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

چهار گردشگر خانم مفقود شده در "کول خرسون" دزفول پیدا شدند

دزفول - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر دزفول گفت: نجات گران پایگاه امداد و نجات کوهستان این جمعیت چهار گردشگر خانم مفقود شده در منطقه گردشگری کول خرسون دزفول امداد رسانی کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان، مصطفی طحان روز یکشنبه گفت: در پی تماس تلفنی شهروندی با کشیک امدادی شهرستان مبنی بر گم شدن چهار گردشگر خانم در منطقه گردشگری کول خرسون بخش شهیون با توجه به نزدیک شدن به ساعات تاریکی هوا و مخاطرات احتمالی بلافاصله موضوع به مرکز کنترل عملیات استان اعلام و عملیات جستجو به نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستان شهید عارف کاید خورده ابلاغ شد.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به در دسترس بودن شماره همراه یک نفر از گردشگران ضمن تماس تلفنی نجاتگران کوهستان با این گردشگر و پرسش‌های لازم برخی اقدامات و توصیه‌های ضروری از جمله قرار گرفتن در نقطه ثابت و در دسترس و حفظ شارژ تلفن‌های همراه و ... به این گردشگران داده شد.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول بیان کرد: پس از حدود ۲ ساعت جستجو نجاتگران موفق به دسترسی به گردشگرانی که از مسیر اصلی منحرف و گم شده بودند شدند و هر چهار نفر که در سلامت کامل به سر می‌بردند به مسیر اصلی منتقل و هدایت شدند.‌

وی افزود: به منظور جلوگیری از هرگونه اتفاق ناگوار به علاقه‌مندان گردشگری توصیه می‌شود از ورود به مناطق کوهستانی بدون کسب اطلاعات کافی و همراه داشتن راهنما خودداری و از اقدامات نسنجیده اجتناب کنند.

به گزارش ایرنا دره کول خرسون در ۳۵ کیلومتری شمال شهر دزفول استان خوزستان در انتهای رشته‌کوه‌های زاگرس قرار دارد؛ این دره در منطقه‌ای طبیعی به دور از مناطق شهری قرار دارد و نزدیک‌ترین روستا در همسایگی آن، روستای پاقلعه و بیشه بزان است.

این دره را دیواره‌هایی بلند و برآمده احاطه کرده‌اند که در برخی از قسمت‌ها به قدری به هم نزدیک می‌شوند که نفس کشیدن برای دره را سخت می‌کنند. در این قسمت‌ها مسیر به قدری باریک می‌شود که تنها یک نفر امکان عبور از دره را پیدا می‌کند. شاید به همین دلیل است که از آن به دره ارواح یاد می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha