۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۲۰
کد خبر: 83282230
T T
۰ نفر

گيلان براي جشنواره اهداي كتاب آماده مي شود

۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۲۰
کد خبر: 83282230
گيلان براي جشنواره اهداي كتاب آماده مي شود

آستارا - ايرنا - مدير كل كتابخانه هاي عمومي گيلان گفت: جشنواره اهداي كتاب با هدف ترويج فرهنگ مطالعه در استان، با مشاركت اعضاي كتابخانه ها تابستان امسال با حمايت استانداري برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، پريسا كرمي روز چهارشنبه در جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي در فرمانداري آستارا از اعضاي كتابخانه ها و چهره هاي فرهنگي استان خواست، با اهداي كتاب به كتابخانه ها، شهروندان را در مطالعه آنها سهيم كنند.
وي افزود : طبق مطالب كتاب تاريخ كتابخانه هاي كشور، آستارا در سال 1278 صاحب كتابخانه بوده و اگر مستنداتي در اين رابطه است، به ثبت اين امر اقدام خواهد شد.
وي ادامه داد: در سال 1302 نيز كتابخانه اي با مديريت هيات امنايي در آستارا داير شده و تشكيل انجمن خيران كتاب براي توسعه زيرساخت كتابخانه هاي اين شهرستان ضروري است.
كرمي با بيان اين كه نيم درصد درآمد شهرداري ها طبق قانون به كتابخانه ها اختصاص و در امور جاري و فرهنگي اين نهادها هزينه مي شود از شهرداران خواست پرداخت آن را جدي بگيرند.
مدير كل كتابخانه هاي گيلان گفت: برنامه ريزي براي مطالعه كتاب از طريق خانواده، مدرسه و دانشگاه جدي گرفته شود تا اعضاء كتابخانه ها و سرانه مطالعه افزايش يابد.
كرمي اظهار داشت : 64 هزار نفر در 104 كتابخانه عمومي، مشاركتي و مستقل در استان گيلان عضو هستند و تعدادي از اعضاي كتابخانه ها، كمك هاي نقدي و غيرنقدي خود را به سيلزدگان اهدا كردند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعيت و چهار باب كتابخانه در غرب استان گيلان و مرز جمهوري آذربايجان قرار دارد.
7105 / 7124 /6030

سرخط اخبار استان‌ها