۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۲۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85478821
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۳۵ هزار کشاورز گیلانی تاکنون محصولات خود را بیمه کردند

رشت - ایرنا - معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان با بیان اینکه تا کنون ۳۵ هزار کشاورز محصولاتشان را بیمه کردند، گفت: هم اکنون امکان پرداخت قسطی خرید بیمه نامه محصولات کشاورزی بدون دریافت چک و سفته فراهم است و کشاورزان می‌توانند از این فرصت استفاه کنند.

پیمان عبداللهی‌فر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تعیین تخفیف و تمهیدات ویژه‌ برای خرید بیمه نامه محصولات کشاورزی اظهار کرد: برای هر یک از موضوعات اعم از اجرای طرح تجهیز و یکپارچه سازی اراضی زراعی، کشت ارقام معرفی شده از سوی موسسه تحقیقات برنج، تولید محصول برنج سالم با روش مدیریت تلفیقی ICM ، پرداخت کنندگان زکات، بسیجیان فعال، ایثارگران، کشاورزان نمونه و آزمون خاک تخفیف در نظر گرفته شده‌است.

وی با بیان اینکه با توجه به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز برای خرید بیمه نامه کشاورزان دارای ۳ فرزند و بالاتر (فرزند سوم متولد ۱۴۰۰ و به بعد) تخفیف تعیین شده‌ است، افزود: برای بیمه گروهی با حداقل ۳۰۰ کشاورز نیز تخفیف تعلق می‌گیرد.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان اظهار کرد: خرید بیمه‌نامه محصولات برنج و چای تا پایان ماه جاری تعیین شده‌ و در سایر بخش‌ها اعم دامی و شیلاتی بدون توقف ادامه دارد.

وی بیان کرد: کشاورزان برای خرید بیمه‌نامه می‌توانند به شعب بانک کشاورزی، نمایندگی‌های بیمه کشاورزی و مراکز منتخب جهاد کشاورزی در شهرستان‌های گیلان مراجعه کنند ضمن اینکه امکان خرید بیمه‌نامه برای محصولات زراعی و باغی حتی به صورت غیرحضوری فراهم است.

عبداللهی‌فر افزود: تاکنون افزون بر ۳۵ هزار کشاورز در گیلان محصولات خود را بیمه کردند که از این تعداد ۱۹ هزار نفر شالیکار هستند که ۱۶ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری خود را بیمه کردند.

۳۵ هزار کشاورز گیلانی تاکنون محصولات خود را بیمه کردند

بر اساس آخرین آمارها، گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیتند، برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی استان به شمار می‌رود.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌است، شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

سال گذشته؛ ۵۴ هزار نفر محصولات خود را بیمه کرده بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha