۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۵۴
کد خبر: 83277329
T T
۰ نفر
تمهيدات لازم براي مقابله با سيلاب در زاهدان انجام شده است

زاهدان- ايرنا- معاون خدمات امور شهري شهرداري زاهدان مركز سيستان و بلوچستان گفت: تمهيدات لازم براي مقابله احتمالي سيل در اين شهر اتخاذ شده و تمام دستگاههاي شهري با آمادگي كامل پاي كار هستند.

محمدامير براهويي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با توجه به نخستين اخطاريه جوي مركز هواشناسي سيستان و بلوچستان كه هفته گذشته اعلام شد تمام مراكز متولي شهرداري زاهدان به صورت آماده باش كامل قرار گرفته و تمهيدات لازم براي وقوع احتمالي سيل انجام شده است.
وي ادامه داد: پاكسازي مسيل هاي مهم شهري مانند مسيل ابوذر و شير آباد به صورت كامل انجام شده و ساير مسيرها نيز پاكسازي و يا در حال پاكسازي هستند.
معاون خدمات امور شهري شهرداري زاهدان تصريح كرد: تمامي نيروهاي خدمات شهري در سطح شهر پاي كار بوده و در حال پاكسازي مسير ها و جوي ها هستند.
وي خاطر نشان كرد: در هر منطقه حدود هزار كيسه خاك آماده تحويل و دپو شده وجود دارد كه در صورت نياز از اين كيسه ها براي كنترل سيلاب استفاده خواهد شد.
براهويي با اشاره به حجم ورودي سيلاب در اسفند ماه پارسال از قسمت جنوبي شهر زاهدان گفت: ساخت سيل بند در اين مسير بسيار مهم است كه در نشست مديريت بحران استان و شهرستان مطرح و قرار بر آن شد به صورت مصوب در حوزه سيل بند اين ناحيه كار شود.
وي بيان كرد: 10 عدد لودر، كمپرسي و بولدوزر در قسمت جنوبي و مصلي المهدي زاهدان در حال ساخت سيل بند هستند.
معاون خدمات امور شهري شهرداري زاهدان اظهار داشت: وجود اين سيل بند سبب مي شود كه آبهاي ورودي از رودخانه هاي اطراف شهر پشت اين سيل بند قرار گرفته و به صورت كنترل شده وارد شهر و از آن خارج شود.
وي تصريح كرد: سيل بندي در حوزه غرب زاهدان وجود دارد كه به درستي عمل مي كند اما در حوزه جنوب، جنوب شرق و جنوب غرب شهر سيل بندي وجود ندارد كه نياز است به آن توجه بيشتري شود.
براهويي ادامه داد: با تبديل شدن مسيل ها و جوي ها در زاهدان به خيابان شاهد هستيم كه با كمترين ميزان بارندگي روان آب در حوزه خيابان هاي شهر جاري مي شود.
وي اظهار داشت: طرح جامع هدايت آبهاي سطحي شهر زاهدان انجام شده كه با توجه به ميزان بودجه شهرداري در حال انجام است لذا براي پيشرفت بيشتر كمك ساير ارگان هاي را نيز مي طلبد.
9914**3213

سرخط اخبار استان‌ها