۲۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۲۴
کد خبر: 83273767
T T
۰ نفر
افزايش اعتبارات استان نتيجه وحدت مسئولان و نمايندگان است

كرمانشاه- ايرنا- استاندار كرمانشاه با اعلام رضايت از تخصيص بودجه سال 98 استان گفت: بودجه جاري استان رتبه دوم، اعتبارات عمراني رتبه پنجم و از محل اعتبار به پروژه هاي ملي رشد چشمگيري نسبت به سال 97 داريم كه نتيجه وفاق، وحدت و انسجام دستگاه هاي اجرايي و نمايندگان مجلس است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در جلسه شوراي برنامه ريزي استان در سرسراي تدبير استانداري، با بيان اينكه اعتبارت جاري استان نسبت به سال گذشته 16 پله در كشور ارتقاء يافته افزود: اعتبارات حمل و نقل 92درصد، منابع آب 126 درصد، آب و فاضلاب 156 درصد، بهداشت 147 درصد و آموزش عالي 110 درصد افزايش يافته كه از ميانگين كشور بيشتر است.
او افزايش بودجه سال 98 استان را نتيجه همگرايي، وفاق و وحدت همه دستگاه اجرايي و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي دانست كه با پيگيري ها و مطالبه گري توانستند بعد از سالها براي استان بودجه مناسب در حوزه هاي مختلف كسب كنند.
بازوند در ادامه بيان داشت: از اعتبارات سال 97 استان 42 ميليارد تومان باقي مانده تا جذب نشود، نمي توانيم از بودجه 98 استفاده كنيم بنابراين دستگاه هاي مرتبط بايد ظرف يك هفته تلكيف اين اعتبارات را روشن كنند و سعي كنند آن را براي استان جذب و مانع سوخت آن شوند.

**مشاركت مردمي جلوي خسارت بيشتر به استان گرفت
استاندار كرمانشاه گفت: در بحث سيل ستاد مديريت بحران استان عملكرد دقيقي در برنامه ريزي، اطلاع رساني به مردم داشت، ولي بايد گفت: مديريت اصلي مشاركت مردمي بود كه از طريق فضاي مجازي و صدا و سيما بحران به اطلاع مردم رسيد و مردم بودن كه بحران مديريت كردند و خسارت استان به حداقل رسيد.
بازوند، ميزان خسارت به زيرساخت ها و مزارع كشاورزي استان را هزار و 560 ميليارد تومان دانست و گفت: استان كرمانشاه جزء 6 استان درگير بحران سيل بود ولي با تلاش و همگرايي دستگاه هاي اجرايي و مردم خسارت ها به حداقل رسيد.
وي در ادامه با بيان اينكه در سيل اخير47 روستاي و يك شهرك استان در محاصره كامل سيل قرار گرفت، از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خواست كه براي جذب اعتبارات خسارت سيل به استان تلاش و پيگيري لازم را انجام دهند.

**به دنبال اقدام آمريكا عليه سپاه محبوبيت اين سازمان در كشور 10 برابر شده است
استاندار كرمانشاه در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اقدام ابلهانه آمريكا عليه سپاه پاسداران منجر به محبوبيت 10 برابري اين سازمان در كشور شد و بعد از اين اقدام 80 ميليون ايراني اعلام كردند «من سپاهي هستم» و انسجام ملي بر سر اين موضوع در كشور شكل گرفت.
بازوند در ادامه بيان داشت: سپاه پاسداران هزاران شهيد در كشور و منطقه در مقابله با تروريسم تقديم كرده است، آمريكا فكر مي كرد با اين اقدام سپاه را تهديد كرده ولي نه تنها اين سازمان تهديد نشد بلكه تبديل به فرصت شد كه سپاه محور وحدت در كشور تبديل شود.
3209/8066

سرخط اخبار استان‌ها