۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۵۳
کد خبر: 83272523
T T
۰ نفر
20هزار جلد كتاب اهل سنت در كتابخانه های كردستان توزیع شد

سنندج - ایرنا - مدیركل كتابخانه های عمومی كردستان گفت: 20 هزار جلد كتاب كُردی و منابع اهل سنت در كتابخانه ها عمومی و مشاركتی این استان توزیع شد.

محمد عبدالملكی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه كار توزیع 20 هزار جلد كتاب كردی و منابع اهل سنت از 2 ماه گذشته آغاز شده بود اظهار داشت: این كتاب ها شامل 242 عنوان است كه اعضا و علاقمندان به كُردی و منابع اهل سنت می توانند از آن بهره مند شوند.
وی با بیان اینكه از تعداد 242 عنوان منابع ذكر شده 36 عنوان آن كُردی و 206 عنوان ویژه اهل سنت است افزود: این كتاب ها توسط نهاد كتابخانه های عمومی كشور با همكاری ناشران كردستان تهیه و در كتابخانه های عمومی توزیع شده است.
مدیركل كتابخانه های عمومی كردستان توجه به علایق مخاطبان را در ارتقای شاخص مطالعه بسیار مهم دانست و گفت: این مهم از اولویت های نهاد كتابخانه های عمومی كشور بوده و ارسال این كتاب ها به كتابخانه های عمومی كردستان نیز در این راستا است.
عبدالملكی اضافه كرد: توزیع كتاب در كتابخانه های عمومی متناسب با شرایط زبانی و عقیدتی هر منطقه در جلب توجه مخاطبان به كتابخانه های عمومی بسیار اثرگذار است.
وی گفت: در سه سال گذشته نیز بیش از 20 هزار جلد كتاب كُردی و منابع اهل سنت نیز توسط اداره كل كتابخانه های عمومی استان كردستان و با تایید نهاد از ناشران و نویسندگان بومی خریداری شده و هم اكنون در كتابخانه ها موجود است.
مدیركل كتابخانه های عمومی كردستان با اشاره به طرح اهدای كتاب - اهدای اندیشه در كتابخانه های عمومی این استان اظهار داشت: بر این اساس مردم می توانند با اهدای كتاب به كتابخانه های عمومی به ارتقای سطح آگاهی و شاخص سرانه مطالعه در كشور كمك كنند.
عبدالملكی گفت: علاقمندان می توانند كتاب و یا كتابخانه های شخصی خود را در راستای افزایش ارتقای سطح مطالعه و به منظور استفاده عمومی به كتابخانه های عمومی در سراسر استان اهدا كنند.
هم اكنون 650 هزار عنوان كتاب در 50 باب كتابخانه عمومی نهادی استان كردستان موجود است و افراد می توانند با عضویت در كتابخانه ها از این منابع بهره مند شوند.
7349 / 3034

سرخط اخبار استان‌ها