۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۳۵
کد خبر: 83272352
T T
۰ نفر
جشنواره نمايشنامه نويسي غرب گيلان در آستارا برگزار مي شود

آستارا - ايرنا - مسئول انجمن هنرهاي نمايشي آستارا از برگزاري دومين جشنواره نمايشنامه نويسي غرب استان گيلان با عنوان رودو در اين شهرستان در خرداد ماه خبر داد.

سيامك حسن زاده روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا گفت: اين جشنواره با مشاركت اداره ارشاد آستارا و كانون بسيج هنرمندان گيلان برگزار مي شود و نمايشنامه نويسان آستارا، تالش، انزلي، رضوانشهر، ماسال، صومعه سرا و فومن در آن شركت كنند.
وي افزود: هر نويسنده حداكثر دو اثر با موضوع نماز يا آزاد به همراه خلاصه فعاليت خود را تا 20 ارديبهشت در يك لوح فشرده و قالب PDF به دبيرخانه جشنواره واقع در آستارا، بلوار خرمشهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آستارا ارائه كند و نفرات برتر در اواسط خرداد ماه تجليل خواهند شد.
وي بيان كرد: در بخش آزاد، موضوعات پيرامون مشكلات جامعه و مضامين بومي و فولكلور خواهد بود و از نظر هيات داوران در اولويت قرار خواهند گرفت.
مسئول انجمن هنرهاي نمايشي آستارا ادامه داد: نام جشنواره از عنوان قله اي در آستارا گرفته و پيش از اين، نخستين مرحله اين جشنواره در غرب گيلان برگزار شده و در آينده در سطح منطقه اي و ملي برگزار خواهد شد.
حسن زاده افزود: اغلب، نمايش ها در استان به صورت كارگاهي و بدون نمايشنامه اجرا مي شود و اين جشنواره افق جديدي براي فعالان نمايش خواهد گشود.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان واقع است و 400 هنرمند در هفت انجمن هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آن فعاليت مي كنند.
7105 / 7124/2007

سرخط اخبار استان‌ها