۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۴۲
کد خبر: 83263546
T T
۰ نفر

مزارع گندم گلستان نياز به سمپاشي دارد

۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۴۲
کد خبر: 83263546
مزارع گندم گلستان نياز به سمپاشي دارد

گنبدكاووس - ايرنا - معاون سازمان جهاد كشاورزي گلستان و مدير اين نهاد در گنبدكاووس از مشاهده برخي آفات در مزارع گندم استان گلستان بويژه مناطق شرقي آن خبر داد و از كشاورزان خواست تا نسبت به سمپاشي اقدام نمايند.

غلامعلي نورا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: هم اكنون برخي آفات مانند'زنگ زرد، لكه برگي و سفيدك' درمزارع گندم استان گلستان به دليل تداوم بارندگي، ابرناكي و بالا بودن رطوبت نسبي هوا مشاهده شده است.
وي گفت: اكنون با مساعد شدن شرايط جوي، زمان مناسبي براي مبارزه شيميايي با آفات مزارع گندم است كه كشاورزان مي بايست با نظر كارشناسان پهنه مستقر در مراكز خدمات جهادكشاورزي يا كارشناسان كلينيك هاي گياه پزشكي از مزارع بازديد و اقدام نمايند.
نورا با بيان اينكه سموم شيميايي به اندازه كافي در همه كارگزاري هاي مربوطه در سطح شهرستان هاي منطقه موجود است، اضافه كرد: به تاخير انداختن مبارزه شيميايي با آفات گندم، گسترش آفات و درنهايت كاهش محصول تا 50 درصد را به همراه خواهد داشت.
به گزارش ايرنا، بارندگي هاي بسيار شديد در اواخر سال گذشته و تداوم آن به طور متناوب در روزهاي آغازين سال جاري منجر به وقوع سيلاب و آبگرفتگي مزارع استان گلستان در حد بسيار وسيع شد و تداوم اين وضعيت با بالا بودن رطوبت نسبي هوا، علاوه بر خسارات به مزارع كشاورزي از جمله گندم از طريق سيلاب و آبگرفتگي، خطر افزايش اين خسارات از طريق بروز و گسترش آفات نباتي را نيز ايجاد كرده است.
هفت شهرستان واقع درشرق گلستان بويژه گنبدكاووس از مهمترين شهرستان هاي توليد گندم در اين استان هستند.
/3039/1860

سرخط اخبار استان‌ها