۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۴۶
کد خبر: 83261147
T T
۰ نفر

فرماندار:

خطر سيل و آبگرفتگي 50 روستاي خوي برطرف شد

۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۴۶
کد خبر: 83261147
خطر سيل و آبگرفتگي 50 روستاي خوي برطرف شد

اروميه - ايرنا - فرماندار خوي با اشاره به اجراي طرح لايروبي رودخانه ها با هدف جلوگيري از سيل گفت : با اجراي اين طرح، خطر آبگرفتگي 50 روستا و مزارع كشاورزي شهرستان برطرف شده است.

سيدمحمدعابدي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در 2 روز گذشته، بيش از 10 كيلومتر ازمسيل رودخانه هاي شهرستان با استفاده از 40 دستگاه تجهيزات و امكانات مكانيكي و همكاري روستاييان لايروبي شده است.
وي اضافه كرد: مرحله اول اين طرح در محدوده روستاهاي در معرض خطر و مزارع كشاورزي در مسير 2 رودخانه الند و قطور و با ايجاد دايك هاي خاكي در حاشيه رودخانه و لايروبي زير پلها اجرا شده است.
وي بيان كرد: از ابتداي سال جديد، بيش از 100 كيليومتر از انهار سنتي اين شهرستان با همكاري كشاورزان و روستائيان لايروبي شده است.
به گزارش ايرنا، سالانه طغيان رودخانه هاي الند و قطور خوي ميليارد ها ريال به مزارع و واحدهاي مسكوني در مسير رودخانه هاي اين شهرستان خسارت وارد ميسازد و متاسفانه بعلت نبود طرحهاي ذخيره سازي آب از جمله سد سالانه بيش از 100 ميليون متر مكعب آب اين رودخانه ها در زمان پرآبي و سيلابي از دسترس شهرستان خارج شده و به رودخانه ارس مي ريزد.
8135/2093

سرخط اخبار استان‌ها