وزیر کشور مرکز خدمات جامع سلامت ویژه کوی سالار ارومیه را افتتاح کرد

ارومیه- ایرنا- مرکز خدمات جامع سلامت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی روز سه شنبه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در منطقه حاشیه نشین موسوم به کوی سالار ارومیه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی در آیین افتتاح این مرکز اظهار کرد: مساحت این زمین یک هزار و ۴۰۵ مترمربع بوده که ۴۰ درصد سطح اشتغال برای آن در نظر گرفته شده است.

محمدامین ولی‌زاد با بیان اینکه زیربنای کل این مرکز جامع یک هزار مترمربع است، افزود: این پروژه در سه طبقه و در مدت ۱۲ ماه ساخته شده است تا ۲۰ هزار نفر از جمعیت منطقه را تحت پوشش خدمات بهداشتی و سلامتی قرار دهد.

وی اضافه کرد: اتاق‌های مراقبتی زنان و مردان، داروخانه مامایی، تزریقات و پانسمان، سرایداری، کلاس‌های آموزشی، بهداشت حرفه‌ای، بهداشت روان، بهداشت محیط، دندانپزشکی، آزمایشگاه و اتاق واکسن به همراه پایگاه اورژانس از امکانات و تجهیزات این مجموعه است.

وی ادامه داد: این پروژه با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریالی اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا، در قالب طرح ابتکاری شنبه های محرومیت زدایی که از سوی استاندار آذربایجان غربی اجرایی شده و ادامه دارد، کوی سالار، لاله، شهامت و شهید دین پرست، نخستین منطقه ای بود که در راستای محرومیت زدایی مورد بازدید قرار گرفت و در اولین جلسه مربوط به رفع محرومیت های آن، مصوباتی برای اجرای طرح های بهداشتی، درمانی، ورزشی، انتظامی، عمرانی و خدماتی به تصویب رسید که این مرکز خدمات جامع سلامت، یکی از آن مصوبات بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha