۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۰۹
کد خبر: 83255340
T T
۰ نفر

شرايط جوي شمار گردشگران در مهاباد را 40 درصد كاهش داد

۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۰۹
کد خبر: 83255340
شرايط جوي شمار گردشگران در مهاباد را 40 درصد كاهش داد

مهاباد - ايرنا - دبير ستاد اسكان فرهنگيان مهاباد گفت: بر اثر تداوم بارش باران طي روزهاي گذشته شمار مسافران اسكان داده شده در مدارس اين شهرستان در مقايسه با روزهاي قبل 40 درصد كاهش يافته است.

كمال بهمن يار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: قبل از شروع بارندگي ها روزانه بيش از يكهزار نفر در ستاد اسكان فرهنگيان اين شهرستان پذيرش مي شدند كه اين تعداد با شروع بارندگي ها كاهش چشمگيري يافته و به حدود 600 نفر رسيده است.
وي اضافه كرد: روز گذشته پس از پايان فعاليت ستاد اسكان اين شهرستان، 30 تا 50 باب كلاس كه براي پذيرش ميهمانان نوروزي آماده شده است، خالي بود و كسي براي پذيرش آن به اين ستاد مراجعه نكرد.
بهمن يار با اشاره به اينكه ستاد اسكان اين شهرستان رتبه نخست پذيرش ميهمانان نوروزي آذربايجان غربي را به خود اختصاص داده است، افزود: از شروع فعاليت اين ستاد تاكنون 11 هزار و 102 نفر روز در قالب يكهزار و 235 خانوار پذيرش شدند.
بهمن يار گفت: امسال 15 مدرسه با 152 كلاس براي پذيرايي از ميهمانان نوروزي مهاباد تجهيز شده و چهار مدرسه ديگر با 62 كلاس نيز براي افزايش ظرفيت اين ستاد در نظر گرفته شده است.
به گزارش ايرنا، طبق اعلام اداره هواشناسي مهاباد فعاليت سامانه بارشي در اين شهرستان تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.
فعاليت مراكز پذيرش و اسكان ميهمانان نوروزي در مراكز اقامتي آموزش و پرورش مهاباد از روز دوشنبه 28 اسفند ماه 1397 آغاز شده و تا 12 فروردين 98 ادامه دارد.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است و يكي از مهمترين قطب هاي گردشگري در غرب كشور به شمار مي رود كه به نگين گردشگري آذربايجان مشهور است.
در تعطيلات نوروزي سال گذشته در مجموع 467 هزار نفر از جاذبه هاي گردشگري اين شهرستان بازديد كرده بودند.
مهاباد 92 اثر تاريخي ثبت شده ملي دارد كه سد مهاباد، غار سهولان، تالاب كاني برازان، موزه و حمام ميرزا رسول، تخته سنگي فقره قا، برده كنته و مسجد جامع از مهمترين اثرهاي تاريخي و جاذبه هاي گردشگري اين شهرستان است.
مهاباد داراي 133 اتاق در قالب چهار هتل، 49 اتاق در قالب سه مهمانپذير و 11 سويت در قالب يك هتل آپارتمان است.
3020/6185/7129

سرخط اخبار استان‌ها