۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۱۵
کد خبر: 83250977
T T
۰ نفر
آذربايجان غربي با بسيج امكانات آماده پذيرايي از ميهمانان نوروزي است

اروميه - ايرنا - استاندار آذربايجان غربي با صدور پيامي به مناسبت آغاز سفرهاي نوروزي، گفت: اين استان همزمان با فرا رسيدن بهار طبيعت با بسيج تمامي امكانات و قواي انساني، آماده پذيرايي از هموطنان و ميهمانان نوروزي است.

محمدمهدي شهرياري روز پنجشنبه با صدور پيامي خطاب به ميهمانان نوروزي افزود: مردم مهربان و ميهمان نواز آذربايجان غربي از هر قوم و مذهبي طي ساليان دور گذشته در كنار يكديگر با وحدت و همدلي و به شكلي مسالمت آميز زندگي كرده اند و همين تنوع در زندگي اقوام و فرهنگ‌هاي مختلف نيز مي‌تواند در جذب گردشگر تاثير بسزايي داشته باشد.
شهرياري ضمن تبريك حلول سال نو و آغاز سال 1398 اضافه كرد: مقدم تمامي گردشگران، مسافران و هموطناني كه استان را به عنوان مقصد سفر خود در ايام نوروزي انتخاب كرده اند، گرامي داشته و آرزوي توفيق روزافزون براي ملت بزرگ ايران داريم.
به گزارش ايرنا به نقل از جانشين ستاد تسهيلات سفر آذربايجان غربي نيز روزانه يكهزار و 500 نفر از نيروهاي امدادي هلال احمر، اورژانس و راهداري در جاده هاي استان در حال آماده باش هستند؛ اين نيروها از 25 اسفند تا 17 فروردين در پايگاه هاي ثابت، جاده اي و مراكز امداد و نجات فعاليت مي كنند.
به گفته « پيمان آرامون» 85 پايگاه اورژانس، 65 مركز امداد و نجات هلال احمر و 68 راهدارخانه در سطح جاده ها و شهرهاي آذربايجان غربي فعال است.
ستاد تسهيلات خدمات سفر آذربايجان غربي با 10 كميته از جمله برنامه ريزي و آمار، اطلاع رساني و تبليغات، خدمات فرهنگي و اسكان، بهداشت و سلامت، انتظامي و امنيتي، تنظيم بازار و حمل و نقل از ماه هاي گذشته با تشكيل جلساتي در صدد بوده است تا سفرهاي نوروزي ايمن و مطلوبي را براي گردشگران و ميهمانان فراهم كند.
بازرسي و نظارت بر اماكن اقامتي و هتل ها، نظارت و بازديد از مراكز عرضه مواد غذايي، رستوران ها، سرويس هاي بهداشتي و نمازخانه ها، استقرار در جاده ها و برخورد با متخلفان ترافيكي، ارائه خدمات امداد و نجات به مسافران و تدارك استراحتگاه هاي بين راهي از جمله خدماتي است كه اين ستاد در طول ايام نوروز به مسافران ارائه مي كند.
3072/7125

سرخط اخبار استان‌ها