۲۹ اسفند ۱۳۹۷، ۲۱:۲۳
کد خبر: 83250090
T T
۰ نفر
23 اكيپ راهداري در جاده هاي كهگيلويه و بويراحمد مستقر هستند

ياسوج-ايرنا- 178راهدار نجات گر و آرامش بخش جاده ها، از روز 25 اسفند و با آغاز طرح نوروزي سال 1398 در قالب 23 اكيپ راهداري و با بكارگيري افزون بر 240 دستگاه انواع ماشين آلات سبك و سنگين آماده خدمت و امدادرساني مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزي هستند.

به گزارش ايرنا، سرپرست اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي كهگيلويه و بويراحمد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در منطقه سرنجل كل ياسوج اظهار داشت: اين تعداد راهدار بيش از 6 هزار كيلومتر جاده در كهگيلويه وبويراحمد را در طول اين مدت (25 اسفند سال جاري تا 17 فروردين سال 1398) پوشش مي دهند .
وي تصريح كرد: همچنين بر اساس برنامه ريزي ها و تمهيدات لازم در ايام نوروز 98 تعداد 726 دستگاه اتوبوس و سواري آماده خدمت رساني و جابه جايي مسافران نوروزي هستند.
نصيري راد يادآور شد: در طرح نوروزي سال 98 ، 17گشت‌ نامحسوس و مشترك با پليس راه ، به همراه 55 خودرو يدك كش و امدادرسان به مسافران و گردشگران نيز خدمت رساني مي كنند .
سرپرست اداره كل راهداري كهگيلويه و بويراحمد، تعمير و روشنايي بيش از 69 كيلومتر از سطح معابر برون شهري و تونل ها و همچنين نصب علائم هشدار دهنده ايمني به تعداد 200 عدد در سطح جاده هاي استان را از ديگر اقدام هاي انجام شده در آستانه تعطيلات نوروز 98 در استان ذكر كرد.
وي گفت: همچنين در همين راستا بيش از يكهزار و 300 كيلومتر جاده در استان خط كشي شده است.
سرپرست اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي كهگيلويه و بويراحمد همچنين گفت: 150 كيلومتر پاكسازي ، تعمير و تعويض حفاظ هاي كناري در سطح جاده ها نيز انجام شده است.
نصيري راد ابراز داشت: در طول سال جاري افزون بر يك ميلون تن انواع كالا و حدود يك ميليون مسافر در جاده هاي ارتباطي اين استان جابه جا شده است.
بيش از 900 دستگاه كاميون در حوزه هاي گوناگون شامل حمل فرآورده هاي نفتي ، سيمان و كالاهاي عمومي در كهگيلويه و بويراحمد فعاليت مي كند.
وي همچنين حفاظت از جاده ها را ضرورتي اجتناب ناپذير دانست و گفت: ظرف 2 سال گذشته افزون بر 350 ميليارد ريال هزينه روكش آسفالت جاده هاي ارتباطي در سطح استان شده است.
نصيري تاكيد كرد: 70 درصد راه هاي كهگيلويه و بويراحمد كوهستاني و بقيه تپه ماهوري بوده و براي نگهداري از اين مقدار جاده نياز به اعتبارات بيشتري است.
افزون بر 6 هزار كيلومتر راه ارتباطي شامل بزرگراه، اصلي، فرعي و روستايي در كهگيلويه و بويراحمد وجود دارد.
159 كيلومتر بزرگراه، 986 كيلومتر راه اصلي، يك هزار و 998 كيلومتر راه فرعي و بيشتر از چهار هزار كيلومتر راه روستايي در كهگيلويه و بويراحمد وجود دارد.
3016/1662

سرخط اخبار استان‌ها