۲۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۲۳
کد خبر: 83249856
T T
۰ نفر
آیین جشن میلاد امام علی(ع) در دفتر رهبری در قم برگزار شد

قم - ایرنا - آیین جشن سالروز میلاد با سعادت و فرخنده حضرت امیرالمومنین، امام علی(ع) روز چهارشنبه با حضور قشرهای مختلف مردم، علما و روحانیان در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در آیین باشكوه چند تن از مداحان و ذاكران خاندان عصمت و طهارت در مدح مولود كعبه به مدیحه سرایی پرداختند.
همچنین سید احمد شمس یكی از مداحان طی سخنانی با اشاره به اینكه پس از رحلت پیامبر(ص) آنچه كه اسلام را از مسیر حقیقی خود منحرف كرد، پذیرش نكردن ولایت الهی امیرالمومنین(ع) بود، افزود: امروز پس از گذشت قرن ها از دوران آن امام همام، آحاد مسلمانان، تاسی به اهل بیت(ع) را تنها راه رهایی و نجات از یوغ مستكبران جهان می دانند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: شیوه ها و سبك هایی كه امروز در مداحی مورد استفاده قرار می گیرد، باید آسیب شناسی و سامان دهی شده و پیشكسوتان و پیرغلامان در این عرصه حضور بیشتری پیدا كنند.
در سالروز میلاد مولی الموحدین، امام علی(ع) شهر مقدس قم طی دیشب و امروز یكپارچه غرق در نور و سرور است و مجالس جشن و مولودی خوانی به مناسبت این روز خجسته و مبارك در اماكن مذهبی این شهر از جمله حرم كریمه اهل بیت(س)، مسجد مقدس جمكران، بقاع متبرك امامزادگان و بیوت مراجع تقلید، با حضور ارادتمندان و شیفتگان آن امام همام برپاست.
حضرت علی(ع) نخستین پیشوای شیعیان در سیزده رجب سال سی‌ام عام الفیل و 23 سال پیش از هجرت پیامبر(ص) در خانه خدا و از مادری به نام فاطمه بنت اسد دیده به جهان گشود.
7403 / 1175

سرخط اخبار استان‌ها