۲۹ اسفند ۱۳۹۷، ۶:۴۷
کد خبر: 83249451
T T
۰ نفر
سرمايه گذاري بيشتري براي معرفي نهج البلاغه لازم است

اصفهان -ايرنا- مشاور مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان گفت: سرمايه گذاري بيشتري براي معرفي كتاب نهج البلاغه و توصيه هاي حضرت علي(ع) در جامعه لازم است.

حجت الاسلام و المسلمين محمدرضا نيستاني روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: كتاب نهج البلاغه بعد از قرآن مهمترين كتاب شيعيان است ولي اين گنجينه ارزشمند كمتر معرفي شده و بايد توجه بيشتري به اين موضوع در جامعه به ويژه براي نسل جوان و نوجوانان انجام شود.
وي بيان كرد: سخنان و توصيه هاي حضرت علي(ع) براي رفع چالش هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، سياسي، اقتصادي و مديريتي جامعه نياز است و با معرفي كتاب نهج البلاغه و توصيه ها، حكمت و خطبه هاي آن بسياري از آسيب هاي كشور رفع مي شود.
سرپرست هيات هماهنگي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد اصفهان ادامه داد: نبود شناخت كافي نسبت به زندگي و حكمت هاي اميرالمومنين(ع) باعث انحراف در جامعه شده و اگر الگو و مسيرهاي واقعي زندگي به آحاد جامعه معرفي شود بسياري از مشكلات رفع خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه پدر و مادر در خانه براي معرفي الگوهاي اسلامي همت كنند، يادآورشد: وجود كتاب هاي ارزشمند ديني از جمله نهج البلاغه در محل زندگي باعث مطالعه آن توسط فرزندان و شناخت واقعي از دين و اهل البيت(ع) خواهد شد.
نيستاني با بيان اين كه در مساجد بايد به نهج البلاغه پرداخته شود، اضافه كرد: بيش از يكصد مسجد استان در محوريت فعاليت نهج البلاغه قرار گرفته اند و در اين مساجد تفسير و تشريح آموزه هاي امام علي(ع) انجام مي گيرد.
وي تصريح كرد: فعاليت هايي از جمله بيان داستان هاي حضرت علي(ع)، توليد محتواهاي چند رسانه اي، برگزاري جشن و برگزاري مسابقات فرهنگي با موضوع زندگي و توصيه هاي اميرالمومنين(ع) توسط كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد اصفهان انجام مي شود.
7131/6026/

سرخط اخبار استان‌ها