۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۴۶
کد خبر: 83229660
T T
۰ نفر
نخستين نمايشگاه گل و گياه شرق گيلان در لاهيجان گشايش يافت

لاهيجان-ايرنا- نخستيين نمايشگاه گل و گياه شرق گيلان با حضور مديران شهري لاهيجان در اين شهر افتتاح و در معرض ديد همگان قرار گرفت.

الناز قانع مدير فضاي سبز شهرداري لاهيجان در اين باره به خبرنگار ايرنا گفت: اين نمايشگاه با 26غرفه گل و گياه از روز شنبه آغاز به كار كردهو غرفه ها از سوي شهرداري لاهيجان بصورت رايگان در اختيار مردم و برگزار كنندگان اين نمايشگاه قرار داده شده است و آنها موظفند گل هاي خود را 25تا 30درصد ارزانتر از قيمت گل هاي مغازه هاي سطح شهر ارايه و به فروش برسانند.
وي افزود: در اين نمايشگاه توليد كنندگان گل هاي داخلي و توليدكنندگان فضاي سبز خانگي كه به پرورش گل و گياه اشتغال دارند و توليد كنندگان گل هاي صنعتي مشاركت دارند و ادارات مختلفي هم اعلام آمادگي كرده اند كه در اين نمايشگاه حضور مي يابند.
وي اظهارداشت: افراد كم توان از اداره بهزيستي ،مددجويان كميته امداد ، زندانيان زندان لاهيجان و كاركنان دانشگاه آزاد اسلامي لاهيجان از اين فضا كه بصورت رايگان در اختيار آنان قرار داده شده است استفاده كرده و گل هايي توليدي خود را عرضه كرده اند.
وي تصريح كرد: تاكنون هيچ نمايشگاه گل و گياه در شرق گيلان برگزار نشده بود و اين نوع نمايشگاه ها فقط در رشت مركز استان داير مي شد و اميدواريم كه نمايشگاه خوبي براي شهروندان شرق گيلان باشد.
مديرفضاي سبز شهرداري لاهيجان با اشاره به اينكه اين نمايشگاه از يازدهم تا هفدهم اسفند در لاهيجان ادامه دارد، گفت: از شهرهاي استان گيلان ، مازندران و تهران نظير شهرهاي چابكسر ، رودسر ،تهران ، رامسر، رشت در اين نمايشگاه شركت دارند.
يكي از غرفه هاي اين نمايشگاه به تجهيزات آتش نشاني اختصاص دارد كه در آن انواع دستگاهها و تجهيزات امدادي آتش نشاني شامل دستگاه انگشتربر، ست الكترونيكي ، امداد و نجات جاده اي ، انواع خاموش كننده هاي دستي ، كوله پشتي ،لوله هاي نواري ،دستگاه اكسيژن ، جليقه و حلقه نجات و موتور پيشرو مخصوص آتش نشاني براي آشنايي بازديدكنندگان به نمايش گذاشته شده است.
در اين غرفه سازمان آتش نشاني شهرداري لاهيجان انواع توصيه هاي ايمني و وسايل آتش نشاني براي آموزش و آشنايي مردم و دانش آموزان توسط كارشناسان ارايه مي شود.
در آستانه برگزاري مراسم چهارشنبه سوري ضمن چاپ و توزيع انواع پوستر، در مورد چگونگي برگزاري چهارشنبه سوري بي خطر و نحوه برگزاري چهارشنبه سوري درگذشته و امحا آتش در هنگام برافروختن در اين غرفه از سوي كارشناسان آتش نشاني به دانش آموزان و بازديدكنندگان آموزش داده مي شود.
اين نمايشگاه كه شامل انواع گل هاي زينتي و آپارتماني است روز يكشنبه توسط شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر لاهيجان افتتاح و در معرض ديدعلاقه مندان به گل و گياه قرار گرفت.
6029 /6030

سرخط اخبار استان‌ها