۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۱۲
کد خبر: 83228707
T T
۰ نفر
تجاري سازي فضاي آموزشي نبايد محدوده تفريحي مدارس را كاهش دهد

اروميه - ايرنا- استاندار آذربايجان غربي گفت: فعاليت هاي تجاري سازي نبايد منافاتي با محدوده هاي بازي و شادي و تفريح كودكان و نوجوانان در مدارس داشته باشد و اين موضوع در استان مورد توجه بوده است.

به گزارش ايرنا محمدمهدي شهرياري روز شنبه در نهمين شوراي آموزش و پرورش آذربايجان غربي در اروميه افزود: مدارسي براي اين هدف در نظر گرفته مي شود كه فضاي بيشتر و مازادي در اختيار دارد و لازم است تا ضوابط قانوني در تجاري سازي برخي فضاهاي آموزشي رعايت شود.
وي بيان كرد: براي جبران كسري بودجه و كمبودهاي استان در بخش آموزش و پرورش مي توان از فضاهاي مازاد آموزشي با هدف تجاري سازي يا تغيير كاربري استفاده كرد.
استاندار آذربايجان غربي با بيان اينكه در استان چندين مدرسه ناتمام در انتظار تخصيص بودجه است، اضافه كرد: درآمدزايي در آموزش و پرورش در راستاي تامين كمبودهاي بودجه اي با رعايت ملاحظات تربيتي و آموزشي به ناچار پيگيري مي شود.
مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي نيز در اين جلسه گفت: 63 هزار متر مربع فضاي مازاد آموزشي در استان براي تغيير كاربري و نيز تجاري سازي با هدف درآمدزايي شناسايي و معرفي شده است.
ابراهيم محمدي با بيان اينكه اين فضاها اغلب در مسير خيابان هاي اصلي و پرتردد قرار دارد، گفت: در صورتي كه مراحل قانوني آنها طي شود و به تاييد كمسيون ماده پنج برسد، اقدامات لازم درباره آنها انجام مي شود.
وي افزود: با تجاري سازي بخشي از محدوده هاي برخي مدارس كه فضاي مازاد بسيار دارد، مي توان درآمد مناسبي براي اين نهاد با هدف تامين برخي نيازها كسب كرد.
به گزارش ايرنا آموزش و پرورش آذربايجان غربي هم اكنون نيازمند پنج هزار كلاس درس است كه اين ميزان براي افق 1400 بيش از اين ميزان مي باشد.
7125/3072

سرخط اخبار استان‌ها