۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۲۴
کد خبر: 83222962
T T
۰ نفر
آماده تعامل با سرمايه‌گذاران در تالاب عينك رشت هستيم

رشت - ايرنا - مديرعامل شركت آب منطقه اي استان گيلان گفت: بر اساس قوانين و شيوه نامه ساماندهي تالاب ها ، آماده تعامل با سرمايه گذاران در حوزه هاي بوم‌گردي و اكوتوريسم در تالاب عينك رشت هستيم.

وحيد خرمي روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا با اشاره به برگزاري نشست وي با رئيس شوراي اسلامي شهر رشت، معاون خدمات شهر شهرداري و رئيس سازمان سرمايه گذاري بيان داشت: با توجه به اينكه بر اساس قانون آب منطقه اي گيلان متولي آب بندان ها و تالاب هاي استان است؛ علاقمنديم تا با رعايت ضوابط موجود، نهايت همكاري با سرمايه گذاران بخش خصوصي را در اين حوزه ها انجام دهيم.
وي افزود: شركت آب منطقه اي گيلان بر اساس قوانين جاري كشور و شيوه نامه ساماندهي آب بندان ها و تالاب هاي استان گيلان پذيراي سرمايه گذاران علاقمند براي سرمايه گذاري در حوزه هاي بومگردي و اكوتوريسم در تالاب عينك است.
تالاب عينك در ضلع غربي شهر رشت به عنوان قطب گردشگري مطرح است و در صورت ساماندهي مي تواند نقش مهمي در اشتغالزايي و رونق اقتصادي رشت و استان گيلان داشته باشد. پيشتر وسعت اين تالاب حدود ۵۰ هكتار بود كه از اين مساحت تنها ۳۳ هكتار باقي‌مانده است.
بخش وسيعي از اين تالاب در سال 1386 لايروبي و پاكسازي شده و ده‌ها ملك خصوصي حاشيه آن نيز خريداري شده است؛ مجموعه عينك علاوه بر گردشگري از لحاظ اكولوژي و آبزي پروري اهميت زيادي دارد.
7296/2007/

سرخط اخبار استان‌ها