۲۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۵۳
کد خبر: 83209146
T T
۰ نفر
گفتمان هاي ديني با كيفيت و حجم بالا در مدارس برگزار شود

سنندج - ايرنا - نماينده ولي فقيه در كردستان با اشاره به اهميت و اثر گذاري گفتمان ديني، بر تداوم برگزاري اين گفتمان ها به ويژه گفتمان هاي مناسبتي در مدارس با كيفيت و حجم بالا تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله سيد محمد حسيني شاهرودي روز پنجشنبه در نشست كميته همكاري حوزه هاي علميه و آموزش و پرورش استان اظهار داشت: بهترين جا براي انجام فعاليت ها و گفتمان هاي ديني حوزه تعليم و تربيت است و مي توان با برنامه ريزي و مشاركت برنامه هاي اثر گذاري را در اين حوزه اجرا كرد.
وي با تاكيد بر ضرورت برگزاري دوره هاي آموزشي و توانمند سازي مديران، مربيان و مدرسان گفتمان ها، تاكيد كرد: اين دوره ها در شهرستان ها و مناطق با همكاري حوزه هاي علميه و تبليغات اسلامي برگزار شود.
نماينده ولي فقيه در كردستان خواستار برگزاري دوره هاي آموزشي براي دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگيان استان شد و گفت: در اين كميته بايد براي اين حوزه نيز برنامه ريزي هاي لازم انجام شود.
مديركل آموزش و پرورش كردستان نيز در اين نشست گفت: به مناسبت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي دوره هاي آموزشي و توانمند سازي با شركت يك هزار و 200 نفر از جامعه هدف در سه محور و در 10 شهرستان استان برگزار شد.
رشيد قرباني افزود: اين دوره ها ويژه مديران مدارس متوسطه اول دختران و متوسطه دوم پسران با عنوان طرح مبين به منتنسبت چهل سالگي انقلاب و در راستاي فعاليت هاي كميته همكاري ها برگزار شد.
وي با اشاره به اينكه از 332 برنامه اجرايي سند تحول بنيادين، 55 برنامه با همكاري كميته همكاري حوزه هاي علميه و آموزش و پرورش عملياتي مي شود، گفت: فعاليت هاي كميته همكاري استان بايد با لحاظ كردن برنامه هاي مرتبط تعريف و پيش بيني شده و زمينه اجراي برنامه هاي آن فراهم شود.
معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش كردستان نيزبا اشاره به برگزاري مرحله استاني مسابقات قرآن و معارف اسلامي دانش آموزان و فرهنگيان در اسفند جاري اشاره كرد و گفت: مسابقات بخش دانش آموزان روزهاي 19 و 20 اسفند و بخش فرهنگيان نيز 21 اين ماه در سنندج برگزار مي شود.
حجت الله نريماني افزود: در مجموع يك هزار نفر از دانش آموزان و فرهنگيان در مرحله استاني مسابقات به رقابت مي پردازند، كه از اين تعداد 750 نفر دانش آموز و 250 نفر نيز فرهنگيان هستند.
وي همچنين به رشته هاي اين مسابقات نيز اشاره كرد و گفت: حفظ، قرائت، ترتيل، انشاي نماز، نهج‌البلاغه و صحيفه سجاديه از جمله رشته هايي است كه شركت كنندگان در آن با هم رقابت مي كنند.
معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش كردستان اظهار داشت: بعد از برگزاري مرحله استاني اين مسابقات، دانش آموزان و فرهنگيان منتخب براي شركت در مرحله كشوري اعزام مي شوند.
در سال تحصيلي جاري 290 هزار دانش آموز مقاطع سه گانه (ابتدايي، متوسطه اول و دوم) در سه هزار و 800 مدرسه استان كردستان مشغول به تحصيل هستند.
7348 / 3034

سرخط اخبار استان‌ها