۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۳۲
کد خبر: 83208227
T T
۰ نفر
كمپين رويش گامي مهم در عرصه شناخت ايدهاي خلاق و نو است

زاهدان - ايرنا - دبير اجرائي كمپين رويش در سيستان و بلوچستان گفت: با توجه به نگاه خلاقانه و نو در اين استان و بهره مندي از آن در ايجاد اشتغال براي مردم اين منطقه كمپيني با عنوان رويش در استان اجرا شد كه گامي موثر در زمينه شناخت ايده هاي خلاقانه و نو است.

به گزارش ايرنا سيد محمد صادق ميري روز چهارشنبه در نشست خبري كمپين ملي رويش سيستان و بلوچستان در پارك علم و فناوري شهر زاهدان اظهار داشت: اين كمپين كه با حمايت موسسه دانش بنيان بركت و سامانه از 6 بهمن آغاز شده تا پايان اسفند ماه آماده دريافت و ثبت ايده هاي ايده پردازان اين استان است.
وي ادامه داد: بعد از ثبت نام در 22 فروردين كار ارزيابي ايده ها انجام مي شود و به پنج ايده منتخب كمك هزينه 40 ميليون توماني تعلق مي گيرد.
دبير اجرائي كمپين رويش در سيستان و بلوچستان با بيان اينكه اين كار در راستاي حمايت از محصولات فناورانه و خلاقانه سيستان و بلوچستان است گفت: ايده هاي بسياري در اين استان وجود دارد كه افراد با ثبت نام در سايت rooyesh.nikstarter.com مي توانند ثبت نام و ايده هاي خود را ثبت و اجرايي كنند.
وي تصريح كرد: در اين كمپين سعي بر آن شده كه از مردم به عنوان حاميان ايده استفاده شود كه اين امر بسيار تاثير گذار و كاربردي است.
ميري خاطر نشان كرد: پيش فروش يك محصول در سايت رويش علاوه بر اينكه آن محصول را به عرصه فروش مي گذارد در كاهش قيمت آن محصول و حمايت از فرد عرضه كننده تاثير گذار است.
مدير تامين مالي جمعي نيك استارتر نيز در ادامه اين نشست گفت: طرحي كه چهار مرحله «محصولي با فناوري جديد، عام پسندي، تيم منسجم و نمونه اوليه» داشته باشد براي ما قابل پذيرش است.
محمد اسماعيل خانيان با اشاره به پروژه هاي انتخاب شده در اين سامانه اظهار داشت: تاكنون 50 پروژه انتخاب شده در سايت وجود داشته است كه 20 طرح موفق بوده و براي 13 پروژه جذب سرمايه گذاري انجام شده و هفت پروژه نيز شكست خورده است.
وي ادامه داد: استارترها متشكل از جوانان با استعداد دانشگاهي هستند كه در كنار هم جمع آمده اند تا با يك طرح نو گامي مهم در پيشرفت كشورشان بردارند.
مدير تامين مالي جمعي نيك استارتر تصريح كرد: اجراي اين طرح براي چهار منطقه كشور شامل خوزستان، سيستان و بلوچستان، ايلام و كرمانشاه در نظر گرفته شده است.
وي با بيان اينكه در خوزستان اين طرح موفق بود گفت: سيستان وبلوچستان به عنوان دومين منطقه پردازش اين رويش قرار دارد كه اميدواريم نتيجه مطلوبي داشته باشد.
9914 **6081

سرخط اخبار استان‌ها