۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۴۷
کد خبر: 83207376
T T
۰ نفر
دلق پوش: توسعه صنعت موجب ارتقاء بهره وري در كشور مي شود

رشت-ايرنا- رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان گفت:توسعه صنعت، علاوه بر ايجاد ارزش افزوده، موجب توسعه اقتصاد و ارتقاي بهره وري در ساير بخش هاي توليدي كشور مي شود.

به گزارش ايرنا، فرهاد دلق پوش عصر سه شنبه در چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب، در ادامه بازديدهاي دوره اي خود از واحدهاي صنعتي در بازديد از يكي از شركت هاي توليد انواع رنگ هاي صنعتي با اشاره به شرايط دشوار اقتصادي كشور، تاكيد كرد: اختصاص 60 درصد از صنعت رنگ به مواد اوليه نشان از اهميت تامين اين مواد در صنعت رنگ و كاربردي متنوع و گسترده اين محصول دارد.
وي ادامه داد: اين در حالي است كه به دليل نبود برخي واحدهاي فرآوري، صاحبان صنايع رنگ، برخي محصولات مورد نياز خود را تا پنج برابر قيمت از كشورهايي مانند چين و هند تامين مي‌كنند.
وي هزينه بالاي انتقال دانش فني، تجهيز خطوط توليد و زمان بر بودن برگشت سرمايه در شرايط تحريم را از عوامل فرسايش صنايع دانست و گفت: اينجاست كه نقش مديران كارآمد صنايع بيش از پيش ملموس بوده چراكه، مديريت يك مجموعه صنعتي در شرايط عادي با شرايط تحريم بسيار متفاوت است.
وي با تاكيد براينكه امروز نمي‌توان با همان استراتژي دوره عادي و نبود تحريم‌ها به صنعت نگريست تصريح كرد: بايد با رويكردي ويژه تر و متمايز از شرايط عادي از پيچ تحريم‌ها به سلامت گذر كرد.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان تصريح كرد: اغلب كالاهايي كه توليد مي‌شود به رنگ نياز دارند و اين صنعت توليدات بسياري را شامل مي‌شود.
وي اضافه كرد: در صورتي كه صنعت رنگ به جايگاه حقيقي خود در كشور دست‌يابد، ظرفيت بسياري در توليد و ارزش افزوده ايجاد مي‌شود.
دلق پوش با تاكيد بر لزوم حمايت از صنايع گفت: توسعه صنايع علاوه بر ايجاد ارزش افزوده بالا زمينه توسعه اقتصادي و ارتقاي بهره وري ساير بخش هاي توليدي در كشور را نيز فراهم مي آورد و از اينرو، با تكيه بر آن مي توان به ارتقاء بخش توليد و تجارت استان كه به تبع آن افزايش رشد اقتصادي را به دنبال دارد، دست يافت.
متولي بخش صنعت، معدن و تجارت گيلان بيان كرد: سازمان صنعت معدن تجارت با ايجاد بستر مناسب جهت توسعه صنايع در استان از طريق تخصيص تسهيلات سرمايه درگردش، ثابت و تسهيل در صدور مجوز طرح هاي توسعه و پيگيري پيرامون اجرايي شدن كامل منابع تخصيصي مالي(مكاتبه با استانداري) و همچنين رفع موانع پيش رو در تامين مواد اوليه (باثبت سفارش كالا) اقدامات لازم را در جهت حمايت از صنايع اعمال خواهد نمود.
بيش از 3 هزار و 100 واحد صنعتي در گيلان فعال است.
7296 /6030

سرخط اخبار استان‌ها